Začela se je gradnja mega tovarne EV baterij

Panasonicova megatovarna električnih baterij v Združenih državah Amerike
Panasonicova megatovarna električnih baterij v Združenih državah Amerike Foto: panasonic on reuters

Le štiri mesece po tem, ko je podjetje Panasonic našlo svoje mesto za postavitev tovarne električnih baterij, se je začela tudi gradnja. V mestu De Soto sredi Kansasa v Združenih državah Amerike je Panasonic začel z gradnjo štirimilijardne tovarne EV baterij. Gre le za delček načrta ZDA, da poviša število in količino ustvarjenih baterij za električna vozila v domačem okolju.

Panasonic in Tesla gradita 4 milijarde vredno tovarno

Tovarna bo skrbela predvsem za zalaganje podjetja Tesla, ki je na prvem mestu na svetu, ko govorimo o prodaji električnih vozil. Prav Tesla se pripravlja na proizvodnjo izjemno težko pričakovanega Cybertrucka. Ta naj bi po nekaj premorih končno prišel s koncem naslednjega leta. Prav zaradi tega se bo Panasonicova tovarna usmerila v proizvodnjo 2170 cilindričnih litij-ionskih baterij, ki poganjajo modela Tesla Model 3 in Tesla Model Y.

Panasonic se s Teslo ukvarja tudi pri snovanju nove generacije baterij, 4860. Glavni mož Tesle Elon Musk je pred kratkim povedal, da se je proizvodnja baterij 4860 potrojila v primerjavi s tretjim četrtletjem 2021. Podjetji upata, da bodo kmalu začeli tudi z njihovo vgradnjo v vozila.

Odprtje tovarne oziroma obrata De Soto je ustvarilo približno 4 tisoč novih služb. Prve zaposlitve se bodo pričele v začetku oziroma sredini naslednjega leta. Japonsko podjetje je le eno izmed tistih, ki svoje masivne tovarne gradi prav v Združenih državah Amerike.

The process of charging an electric vehicle. Electric car socket for background
Foto: ahimaone iz iStock

Davčne olajšave so razlog gradenj tovarn v ZDA

Zakaj se je to pričelo množično dogajati? Gre za zanimiv korak pri katerem ZDA odpišejo približno 7,5 tisoč ameriških dolarjev davka, če je električno vozilo sestavljeno na ameriških tleh. Sprva je bilo o tej odločitvi izrečenega marsikaj, hitro pa so svetovna podjetja pričela graditi prav na ameriških tleh.

General Motors tako gradi štiri tovarne v povezavi s podjetjem LG, enako je s Stellantisom in drugimi koncerni iz Evrope in Azije.

Če se za trenutek vrnemo v De Soto pa je vredno omeniti, da naj bi bila tovarna Panasonica večja od giga-tovarne Tesle v Nevadi. Podjetje naj bi prejelo obsežen spodbudni paket v vrednosti 829,2 milijona dolarjev, vključno z davčno olajšavo za naložbe v višini 500 milijonov dolarjev, ki se razteza na pet let, in 234 milijonov dolarjev popusta na plače, ki se izplačuje v 10 letih.

Prejšnji članekKam sodi odpadek: med odpadno embalažo, mešane ali biorazgradljive odpadke?
Naslednji članekOgrevanje z IR paneli

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.