Pripravite se na spremembe: To bo morala imeti po novi uvedbi vsaka stavba

Ljubljana, Slovenia - December 23, 2023: Downtown Ljubljana, the Intercontinental and Grand Plaza hotels, Avtotehna building, SKB bank and Franciscan Church of the Annunciation.
Foto: travellaggio iz iStock

Stanovalci večstanovanjskih stavb se morajo ob uvedbi novih obveznosti teh preprosto držati. Zdaj se debata vrti okoli uvedbe, ki se je bo potrebno držati pri novih večstanovanjskih objektih in v dobršni meri tudi pri obstoječih objektih. Kaj se bo spreminjalo oziroma dodajalo?

Evropska direktiva v prid trajnostni mobilnosti

Zviševanje energetskih standardov, spodbujanje solarne energije in trajnostna mobilnost so le trije od temeljev obsežnih sprememb glede energetske prenove stavb, ki so jo sprejele članice Evropske unije.

Tako je ena od sprememb pri trajnostni mobilnosti namestitev polnilnic za električna vozila v večstanovanjskih stavbah, druga pa je pospeševanje uporabe koles. Tako iz dokumenta razberemo, da bo uvedba najostrejša pri novih objektih in tistih, ki so v procesu obsežnejše prenove. Če ima takšna nova ali prenovljena stavba več kot tri parkirna mesta, bo morala imeti po novem predviden prostor za parkiranje dveh koles na vsako bivalno enoto. Pri novih ali obnovljenih nebivanjskih stavbah z najmanj petimi parkirnimi mesti za avte pa bo po novem moralo biti dovolj pakirnih mest za kolesa za najmanj 15 odstotkov povprečnega števila ljudi v stavbi oziroma za najmanj 10 odstotkov skupne kapacitete ljudi v stavbi. Tu je še priporočilo sledenja pravilu dveh parkirišč na bivalno enoto v primeru, da stavba parkirišč za avte nima.

Tudi obstoječe nebivanjske stavbe bodo morale predvideti parkirna mesta za kolesa po zgornjem pravilu in sicer vedno, ko imajo več kot 20 obstoječih parkirnih mest za avtomobile.

Bicycle parking lot steel structure.
Foto: Chattrawit phonsan iz iStock

Obstajale bodo izjeme

Ni pa vse tako sivo oziroma rožnato – odvisno od vaših pogledov na situacijo. Vsaka članica ima dovoljene izjeme, ki jih lahko uveljavlja. Lokalne oblasti lahko zahtevo prilagodijo glede na demografske, klimatske in geografske pogoje. Prav tako se lahko zadeva prilagaja pri nebivanjskih stavbah, ki niso tipično dostopna s kolesi.

Ker pa gre za birokratske zadeve, ki pogosto trajajo kar nekaj časa, je glasovanje poskrbelo za to, da podpora ni enovita. Med dvajsetimi članicami, ki so glasovale za spremembe, je bila tudi Slovenija. Proti sta glasovali Italija in Madžarski, naša južna soseda pa se je vzdržala.

Članice imajo zdaj dve leti časa, da novosti vključijo v svojo zakonodajo.

Prejšnji članekSladoled, sorbet ali gelato: kateri je pravi za vas?
Naslednji članekOdličen trik za odstranjevanje plevela! Recept je preprost in naraven

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.