To so najbolj zanesljivi in ​​najbolj nezanesljivi avtomobili na cesti

car maintenance and repair - mechanic writing checklist paper on clipboard
Foto: ronstik iz iStock

Nemški ADAC (uradno Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, največje evropsko avtomobilsko združenje, op.p.) je objavil veliko letno statistiko zanesljivosti avtomobilov za leto 2033. Analizirane so bile okvare na 3,5 milijona avtomobilih, ki so jim lani pomagali strokovnjaki nemškega avtokluba s svojim sistemom za pomoč na cesti. V ADAC so opazili, da zaradi večjega števila električnih avtomobilov na cestah narašča tudi njihovo število okvar, ki se je v samo enem letu podvojilo s 15.000 na 30.000. ADAC je analiziral vse rezultate in skušal odgovoriti na vprašanje, kateri modeli avtomobilov so zanesljivi in ​​kateri nezanesljivi, kako starost vozila vpliva na nevarnost okvare in ali so električni avtomobili morda bolj ali manj nagnjeni k okvaram kot avtomobili na bencin oz. dizelski motorji.

Glavni razlog za klic pomoči na cesti je bila leta 2023 baterija. Medtem ko je 43,2 odstotka vseh okvar v letu 2022 povzročila prazna baterija, je leta 2023 ta odstotek narasel na 44,1 odstotka. Drugi najpogostejši vzrok okvar so težave z motorjem oziroma težave z motorno elektroniko, vbrizgom in vžigom (22,8 odstotka). Na tretjem mestu so okvare, povezane z zaganjalnikom, generatorjem, električnim sistemom v vozilu ali lučmi (10,5 odstotka). Sledijo težave z gumami (8,8 odstotka) in zaklepnimi sistemi (7,1 odstotka). V trenutni statistiki okvar je bilo ocenjenih skupno 156 modelov vozil približno 20 avtomobilskih znamk. Upoštevane so bile vse okvare v letu 2023, ki so prizadele vozila, stara od tri do deset let (prva registracija od 2014 do 2021). Da bi zagotovili največjo možno statistično natančnost, so bili ovrednoteni samo modeli, ki so imeli vsaj 7000 registracij v dveh letih.

V razredu malih mestnih avtomobilov (A-segment) sta bila za najboljša razglašena Suzuki Ignis in Toyota Aygo, za najslabša pa Hyundai i10 (letnik 2018) in Smart Forfour (2017-2018).

Milton Keynes,UK - Sept 26th 2023: 2020 yellow Suzuki Ignis hybrid electric car driving on an English road
Foto: Sue Thatcher iz iStock

V razredu mestnih avtomobilov (B-segment) Audi A1, BMW i3, Dacia Sandero, Ford Ka, Kia Stonic, Mazda 2, Mazda CX-3, Peugeot 2008, Renault Zoe, SEAT Arona, Škoda Kamiq, Škoda Yeti, Suzuki so dobri Vitara, VW Polo, VW T-Cross. Najslabši so Hyundai i20 (2014), Opel Meriva (2016-2017), Renault Clio (2014-2016) in Toyota Yaris (2021).

V kompaktnem razredu (C-segment) so najboljši Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW serije 1, BMW serije 2, BMW X1, BMW X2, Cupra Formentor, Mazda CX-5, Mercedes-Benz razreda A , Mercedes-Benz B-Class, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca, Seat Leon, Škoda Karoq, Škoda Rapid, Škoda Scala, Volvo XC40, VW Beetle, VW Golf, VW ID.3, VW Tiguan in VW T- Roc. Najslabši so bili Ford Focus (2014), Ford Kuga (2020-2021), Mazda 3 (2019), Nissan Qashqai (2019), Renault Kadjar (2015), Renault Mégane (2015-2016), Renault Scénic (2018-). 2019) in Toyota C-HR (2017-2021).

Ancona, Italy – November 11, 2022: A black Mercedes Benz GLE 53 AMG parked in a desolate street at night
Foto: Wirestock iz iStock

V srednjem razredu (D-segment) so najboljši Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serija 3, BMW serija 4, BMW X3, Mercedes-Benz C-class, Mercedes-Benz GLB, Mercedes-Benz GLC, Mercedes -Benz GLK, Seat Tarraco, Škoda Enyaq, Tesla Model 3, Volvo XC60, VW ID.4 in VW Passat. Najslabši so Ford S-MAX (2016-2018), Opel Insignia (2015-2018), Toyota RAV4 (2017, 2019-2021) in VW Sharan (2015).

V visokem razredu (E-segment) so najboljši Audi A6, BMW serije 5, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, VW Arteon in VW Touareg. V tem razredu ni bilo slabih modelov.

Novosibirsk, Russia - November 16 , 2023: Black BMW X5, SUV parked in city , back view
Foto: Vitalij Sova iz iStock

Med kombiji se je posebej izkazal le Mercedes Sprinter, najslabši pa so Fiat Ducato (2014-2016, 2019-2021), Ford Transit (2014) in Renault Master (2019-2021).

Podrobne rezultate najdete na spletni strani ADAC.

Ali so električna vozila bolj nagnjena k okvaram kot tista z motorji z notranjim zgorevanjem, so poskušali ugotoviti tudi pri ADAC? A na to ni bilo mogoče dokončno odgovoriti, saj je povprečna starost vseh v Nemčiji registriranih avtomobilov deset let, povprečno električno vozilo pa je precej mlajše. Ker se verjetnost okvar povečuje s starostjo vozila, bi bila primerjava dovzetnosti za okvare med električnimi in klasičnimi vozili nepravična, so sporočili iz ADAC.

Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

VIRauto start
Prejšnji članekKako zakuriti kres v nekaj korakih? (VIDEO)
Naslednji članekLe tako so videti domače jagode: Obstaja ena stvar, po kateri se razlikuje od uvoženih
Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

1 komentar

  1. Ali avtomobili Citroen ne spadajo v noben razred za testiranje, nagnjenosti k okvaram? Imam Citroen Xsara Picasso 2.0HDi Excluzive, od dec. 2003 in do danes nobene napake, le redno vzdrževanje. Edino zamenjava dvakrat prednji žarnici.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.