Nova visokohitrostna železniška povezava bo povezala evropska mesta s 1000 km/h in brez emisij

Hyperloop sistem podjetja Zeleros
Hyperloop sistem podjetja Zeleros

Kako bodo izgledale železniške povezave v Evropi naše (bližnje) prihodnosti? Ključna ideja so visoke hitrosti in nič onesnaževanja. Pri tem so ključne tri ideje, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.

Katere so tri ključne ideje, ki bodo v Evropi omogočile razvoj visokohitrostne železniške povezave?

1. Hyperloop sistem

Prva ključna ideja je t. i. hyperloop sistem, ki ga želi zgraditi špansko podjetje Zeleros. Z njim bi lahko evropska mesta med seboj povezali v minutah in ne več urah. Hyperloop je nov način transporta, ki zmanjšuje trenje, ki je tudi ključno, ko govorimo o neučinkovitosti v transportu. Dva glavna vira trenja sta aerodinamika in pa trenje, ki nastane v stiku kolesa s tlemi. V hyperloop sistemu pa bi bilo prevozno sredstvo locirano znotraj cevi, v kateri bi bila večina »nepotrebnega« zraka izločena, hkrati pa bi vozilo lebdelo (se ne bi dotikalo tal oziroma ogrodja cevi).

Na tak način bi zmanjšali ključna trenja in delovali bolj učinkovito, z 5 do 10% boljšim izkoristkom energije kot denimo letalo, pojasnjuje Juan Vicen, soustanovitelj španskega Zelerosa. Na tak način bi dosegali hitrosti do 1000 km/h ob ničnih emisijah.

2. Maglev vlaki

Drugo ključno idejo so predstavili v poljskem podjetju Nevomo. Gre za Maglev vlake, pri katerih bi uporabili lebdenje na osnovi magnetov, kar bi zmanjšalo trenje pri dotiku s tlemi. Drugi set magnetov pa bi vlak poganjal po tračnicah. »Vsekakor se zavzemamo za gradnjo hyperloopa, v vmesnem času pa si želimo modernizirati tudi že obstoječo infrastrukturo, ki je nujno potrebna obnove. Prav na tej osnovi želimo z vpeljavo teh magnetnih komponent in nekaterih drugih manjših varnostnih podrobnosti vpeljati svoj Magtrail sistem, ki sloni na obstoječi infrastrukturi. Uporaba slednje je neprimerljivo cenejša kot izgradnja nove,« poudarja Milan Chromik, razvojni direktor v podjetju Nevomo. Ob tem dodaja, da bi njihov sistem moral biti na voljo za komercialno uporabo najkasneje do leta 2025.

3. Enoten evropski železniški sistem

Enoten evropski železniški sistem oziroma območje pa je tretja ključna ideja. Železniški promet v Evropi je danes zares skupek najrazličnejših nacionalnih sistemov. Shift2Rail v sodelovanju z EU pa namerava ustvariti Enotno evropsko železniško povezavo, s katero bodo poenotili vse evropske železniške sisteme.

»Ključni cilj tega projekta je omogočiti, da vsak upravitelj lahko upravlja s »svojimi« vlaki kjerkoli v Evropi, brez da bi pri tem morali kakorkoli prilagajati lokomotive, vagone, pogon ali sistem signaliziranja,« pojasnjuje Carlo Borghini, izvršni direktor v podjetju Shift2Rail. Le tako bomo lahko napredovali na področju železniškega sistema v Evropi.

Več podrobnosti je na voljo na tej povezavi.

Povzeto po: https://www.independent.co.uk/

Prejšnji članekNovi Lamborghini že razprodan
Naslednji članekKlimatska naprava, ki hladi in čisti zrak brez prepiha

S spleta


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.