41 minutni polet električnega letala

Letalo na električni pogon E-Fan je v petek prvič preletelo Rokavski preliv, poroča AFP.

Airbusovo letalo, poimenovano E-Fan, je vzletelo iz Lydda na jugovzhodu Anglije in po 41 minutnem letu pristalo na letališču Calais-Dunkerque na severovzhodu Francije, skoraj 106 let po prvem preletu rokava z motornim letalom, ki ga je opravil francoski letalski pionir Louis Bleriot.

E-Fan je upravljal francoski pilot Didier Esteyne. “Izdelava in pilotiranje tega letala sta uresničenje otroških sanj,” je dejal po pristanku, a je zavrnil primerjave z Bleriotom.


“Letalo bo odpravilo problem hrupa pri usposabljanju, obenem pa nam omogoča, da naredimo korak naprej pri nadzoru toplogrednih plinov. To je problem onesnaževanja okolja, ki je povezan z letalstvom,” je dejal generalni sekretar Francoske uprave za civilno letalstvo (DGCA) Patrick Gandil.

E-Fan je bil javnosti prvič predstavljen junija 2013 na letalski razstavi v Parizu. Gre za prototip dvoseda na električni pogon, motorje zanj pa je s finančno podporo francoske vlade razvil Voltaire, eno od podjetij skupine Airbus.

Letalo je od aprila 2014 opravilo več kot 100 poletov, tehta 600 kilogramov, dolgo je 6,7 metra, razpon kril pa meri 9,5 metra. Dva motorja moči 60 kW črpata moč iz Li-Ion baterij in tako letalo doseže potovalno hitrost 160 kilometrov na uro in največjo hitrost 220 kilometrov na uro.

Trajanje leta je omejeno na približno 45 minut, letalo pa je še posebej primerno za usposabljanje pilotov, jadranje po zraku in prakticiranje letalskih akrobacij, trdi Airbus, ki namerava E-Fan postaviti na trg konec leta 2017.


Model bodo sestavljali v novi tovarni v Pauu na jugu Francije, ki jo bodo odprli s prihodnjim letom. Airbus bo investiral 20 milijonov evrov, skupno pa bo projekt stal 50 milijonov evrov.


Proizvajalec pričakuje, da bo na trg na začetku poslal 10 letal na leto, v nadaljnjem procesu prodaje pa bi proizvedli med 40 in 80 letal na leto. V naslednjih 20 letih bo na svetovnem trgu šolskih letal okrog 21.000 tovrstnih letal, na katerih bi se usposobilo do 650.000 profesionalnih pilotov.

Različico E-Fan 4.0 s štirimi sedeži načrtujejo v letu 2019.

S spleta


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.