Sponzorirano

Razvita tehnologija pnevmatik, ki same preverjajo svojo obrabo

Pametne pnevmatike s tehnologijo za preverjanje lastne obrabe
Pametne pnevmatike s tehnologijo za preverjanje lastne obrabe
Sponzorirano

Pnevmatike so ena največjih ovir avtomobilske industrije do zelenega statusa. Če to za trenutek pustimo pri strani, morajo biti pnevmatike dovolj kakovostne, da že same po sebi preprečujejo nesreče. Njihovo porabo je težko nadzorovati, a kaj če bi to lahko počele same od sebe? Podjetje Sumitomo Rubber Industries je zdaj stopilo nasproti tej ideji in jo poskuša uresničiti.

Pnevmatike, ki same preverijo svojo obrabo

Veliko govora je v svetu avtomobilizma usmerjenega v kakovost pnevmatik. Z vzponom vozil brez voznikov je veliko več pomena namenjenega varnosti, ki je že tako na vrhu seznama vožnje. Pomemben dejavnik pri varni vožnji so kakovostne in brezhibne pnevmatike, pri katerih pa velja prepričanje, da njihovo preverjanje ni visoko na lestvici pomembnosti samih voznikov. Če se pnevmatike izrabijo ob voznikovi nepozornosti, lahko pride do hudih težav in nevarnosti.

Podjetje Sumitomo Rubber Industries je skupaj s profesorjem Univerze Kansai Hiroshijem Tanijem razvilo napravo Energy Harvester, ki ne potrebuje baterij. Namesto tega se napaja s pomočjo statične elektrike, ki jo proizvede pnevmatika. Povezana je z enako majhnim senzorjem, ki avtomobilu preko BLE (Bluetooth Low Energy) sporoča podatke o obrabljenosti pnevmatike.

Pnevmatike z napravo, ki kontrolira obrabo same pnevmatike (vir: srigroup.com)

Pametne pnevmatike so v razvojnem vzponu

Znotraj same naprave Energy Harvester sta dve plasti gume, ki sta prekriti s plastjo, ki ustvarja negativne in pozitivne elektrode. Ko se pnevmatika obrabi, se začneta plasti gume drgniti med seboj in ustvarjati statično elektriko. Več takih naprav je razporejenih po notranjosti pnevmatike, sprememba v napetosti pa pomeni, da se je pnevmatika obrabila do določene mere.

Sistem je del Sumitomovega koncepta pametnih pnevmatik, ki je na Japonskem leta 2019 prejel tudi številne finančne injekcije. Cilj koncepta je bil od začetka popolno prelivanje pnevmatike in sistema za preverjanje obrabe. Niso pa pri Sumitomu edini, ki si tega želijo, saj imata željo po pametni pnevmatiki tudi Continental in Goodyear. Še vedno pa je zelo pomembno nadzorovati obrabo pnevmatik, ne le pri vsakoletnih tehničnih pregledih. Sistem, ki so ga ustvarili, bo svojo nalogo opravljal v avtonomnih vozilih, kjer voznika ne bo.

Sponzorirano

NI KOMENTARJEV

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.

Exit mobile version