Preprosti varčevalni ukrepi za vsakogar

0
Varčevanje

Bližajo se zimske počitnice in številne družine si s težavo privoščijo že enodnevne izlete, kaj šele teden dni smučanja. Prihranki so za nekatere bodisi zaradi nizkih dohodkov bodisi zaradi visokih stroškov misija nemogoče. A marsikdo se morda niti ne zaveda, da lahko na preprost način privarčuje kar zajeten kupček denarja. Pred vami je nekaj preprostih ukrepov.

Kupi perila?

Sploh če ste bolj športni po naravi in če imate otroke, veste, da se kaj hitro nabere cel kup umazanega perila. Ste med tistimi, ki skušajo čim več postoriti kar popoldne?

pralni stroj
StockSnap / Pixabay

Rešitev: Če je le mogoče, perilo med tednom perite med 22. in 6. uro oziroma to opravite med vikendi, ko se omrežnina obračunava po nižji tarifi. Predvsem sušilni stroj je velik porabnik energije in če se vam res ne mudi na hitro posušiti perila in imate primeren prostor, ga raje obesite na stojalo za perilo in počakajte, da se posuši naravno. Morda na položnici ne boste takoj zaznali drastične spremembe, na letni ravni pa se bo zagotovo poznalo.

Nakupovanje

Če greste lačni in žejni v trgovino z živili, se naglo odločate za menjave pohištva, nepremišljeno kupujete gospodinjske aparate, posodo, dekoracijo, je dober način, kako se s tem spopasti ta, da si preprosto začnete pisati nakupovalne sezname.

Rešitev: Ne le nakupovalni seznam, tudi sprememba nabora artiklov je dobrodošla. Ni nujno, da je najdražji artikel najboljši. Litrske sokove nadomestite s tistimi za razredčit z vodo ali pa doma pripravite čaj, ki je prav tako okusen, pa še odvečnih kalorij ne boste zaužili po nepotrebnem.

Za večje nakupe si vzemite teden, dva, morda mesec dni časa in v tem obdobju premislite, ali za življenje res potrebujete tisto stvar. Pogosto se izkaže, da je stari kavč še čisto v redu, da ne potrebujete na vrat na nos nove jedilne mize, da so stari lonci povsem ustrezni in da je en opekač popolnoma dovolj.

Pijače s prijatelji

Po napornem delavniku ali ob koncu tedna je prijetno preživeti nekaj časa v družbi znancev, prijateljev. Privoščite si pijačo ali dve, morda častite še prijateljem, celo kaj pojeste … in že ste lahko ob 50 evrov ali več. Pomnožite to s številom večerov, ki jih preživite v takem slogu.

Rešitev: Razmislite, ali se ne bi raje dobili pri vas ali katerem izmed prijateljev doma. Če nakupite pijačo in prigrizke v trgovini, boste kar nekaj privarčevali. Če greste vseeno v lokal, plačajte vsak svojo pijačo ali se dogovorite približno, za kakšno ceno si naročate pijačo.

Načrtujte obroke

Bliža se čas kosila, vi se še niste lotili priprave obroka …najbolj preprosto je naročiti, kajne? Dostava je običajno dražja, kot če greste kar v restavracijo. Za ceno 1 obroka, ki vam ga dostavijo na dom, lahko običajno nahranite celo družino.

Rešitev: Obroke načrtujte vnaprej. Če je le mogoče, si pripravite zvečer za naslednji dan. Če se s sodelavci dobro razumete, si lahko delo olajšate tudi tako, da se recimo s še štirimi sodelavci dogovorite, da pripravite vsak za en dan za vse. Dogovorite se, za kakšen znesek boste pripravljali obroke in privarčujte.

Rojstnodnevne zabave

Imate otroke? Potem ste verjetno že opazili, da med mnogimi starši poteka nekakšna bitka, kdo bo otroku organiziral bolj noro zabavo za rojstni dan. Najem prostora, draga torta ali dve, prigrizki, pogostitev za starše … Kaj hitro se lahko strošek dvigne na nekaj ‘zelenih’.

rojstni danRešitev: S tistimi starši, s katerimi se družite, se dogovorite, da zmanjšate ta nepotreben strošek. Otrokom je pomembno, kdo je tedaj z njimi in da se lahko sprostijo, igrajo. Zožite krog povabljencev, če je mogoče, v kolikor imate dovolj prostora, praznujte doma. Lahko tudi najamete prostor, a sami poskrbite za dekoracijo in animacijo … možnosti je veliko, prav vsi pa bodo veseli, če otrok praznuje v toplejšem delu leta, pa lahko zabavo organizirate kar na prostem.

Urednica portala MojPrihranek.si

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.