Lamborghini Lanzador, prva električna pošast znamke je noro razkritje! (GALERIJA)

Lamborghini Lanzador, električni avto
Lamborghini Lanzador, električni avto Foto: on lamborghini

Težko pričakovani električni Lamborghini Lanzador je končno tu. Kar pet let je minilo od prelomne predstavitve športnega terenca Urus. Zdaj pa se znano podjetje superavtomobilov ponovno potaplja v električni segment z izjemnim štirisedežnim GT, imenovanim Lanzador.

Lamborghini Lanzador je prvi EV znamke

Kot koncept je bil Lanzador prikazan na razstavi Monterey Car Week, ki je potekal v Kaliforniji. Ob tem je vredno omeniti, da je predstavitev potekala pet let kasneje, kot pa so obljubljali oziroma sprva napovedali. Ampak, zdaj je tu. Lanzador je razkošen dvoredni superšportnik s podobnim videzom kot Porsche Taycan, le da stoji višje od tal z željo po izboljšani vsestranskosti.

Model je bil zasnovan kot most med Urusom in linijo tradicionalnih superšportnih avtomobilov s sredinsko nameščenim motorjem. Koncept naj bi bil »konkretna vizija” Lamborghinijeve naslednje nove modelne linije, katere namen je ostati zvest DNK podjetja, tako da ponuja, kar podjetje imenuje najboljša športnost v razredu in značaj zabave pri vožnji.

Lamborghini Lanzador
Lamborghini Lanzador Foto: on lamborghini

Opisujejo ga tudi kot »laboratorij na kolesih« in ne zgolj kot razstavni avtomobil za znamko.

Lanzador je v veliki meri pripomogel k osvetlitvi tega, kako natanko izgleda – in zveni – Lamborghinijeva električna prihodnost. Na vprašanje, zakaj Lamborghini prikazuje novi model pol desetletja, preden naj bi serijski avtomobil prišel v prodajne salone, je Winkelmann dejal: »Če vstopimo v nov segment – ​​ne da bi ogrozili tisto, kar imate – je to dobra vaja za pripravo trga, s čimer jim omogočimo, da razmišljajo o tem, kaj prihaja v prihodnosti.«

Dodal je, da bo naslednjih pet let zagotovilo uporabno varovalno območje, v katerem bo Lamborghini lahko iskal mnenja in razvijal nove pristope k ustvarjanju značilnega značaja za svoja električna vozila.

Lanzador bo postavil nove mejnike in ustvaril nove poti

Winkelmann je dodal, da je bil koncept »čustev« v središču teh razprav: »Obstaja čustvo zvoka in čustvo izvedbe. Obstajata torej dve vrsti zmogljivosti: ena so čiste številke – pospešek, največja hitrost, čas kroga – in potem je tu še čustvena stran. In čustvena stran Lamborghinija je vedno v ospredju«. Ko je govoril o zvoku, ki ga Lanzador oddaja med pospeševanjem, je Winklemann dejal: »Še vedno preučujemo, kaj lahko naredimo. Obstajajo trije načini: ne storiti ničesar – torej samo zvok tišine in vsaj moj občutek je, da tega ne bomo naredili, nato lažni zvok ali ojačanje zvoka, ki obstaja,« je povedal.

Lanzador, električni prvak italijanske znamke
Lanzador, električni prvak italijanske znamke Foto: on lamborghini

So pa bili pri Lamborghiniju redkobesedni glede natančne tehnične zasnove Lanzadorja in so le ohlapno namignili na njegov zmogljivostni potencial. Winkelmann je v stiski za podatek o obsegu dejal: »V naslednjih nekaj letih moramo preučiti veliko elementov, da bi dosegli pravo ravnovesje med dizajnom, zmogljivostjo in dosegom.«

Čeprav je še prezgodaj za ugibanja, naj bi Lamborghini Lanzador presegel vsaj 450 kilometrov dosega. Več besed pa je bilo namenjenih samemu videzu in specifikacijah modela, ki se bo kar očitno razlikoval od ostalih športnih avtomobilov znamke in električnih avtomobilov nasploh.

Lamborghini Lanzador je notranjost oblikoval po modelu vesoljske ladje

Pri »Lambotu« so videz povezali z vesoljsko ladjo, ki se razširi na pilotsko kabino, ki je po sredini razdeljena s sredinsko konzolo, v kateri je tako imenovana pilotska enota, ki vključuje zabavno-informacijsko platformo ter klimatsko napravo, medtem ko se par digitalnih zaslonov – eden za voznika in eden za sovoznika – umakne, v armaturno ploščo, ko ju ne potrebujemo.

Kabina je skoraj v celoti oblazinjena s trajnostnimi materiali, pridobljenimi iz Italije. Merino volna je uporabljena za armaturno ploščo, sedeže in vratne predele, barvni šivi so narejeni iz mešanice recikliranega najlona in plastike, pena v sedežnih podstavkih je 3D-natisnjena iz recikliranih vlaken in celo prepričljive plošče v videzu ogljikovih vlaken, ki se uporabljajo povsod kabina je sestavljena iz mešanice naravnih vlaken in karbonskih niti, ki po besedah ​​Lamborghinija »ustrezajo njihovemu DNK in zahtevam glede trajnosti«.

Osredotočenost na trajnostno proizvodnjo je v središču Lamborghinijeve strategije za zmanjševanje CO2 »Direzione Cor Tauri«, s katero namerava podjetje s sedežem v Sant’Agati od leta 2025 prepoloviti svoje emisije CO2 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Od zdaj naprej bo vsak prodan Lamborghini na nek način elektrificiran. V10 Huracán in V8 Urus sta razprodana do konca proizvodnih serij, oba pa bodo naslednje leto nadomestili priključni hibridi. Za superšportni avtomobil Revuelto, ki bo nadomestil Aventadorja, se medtem govori o prihodu leta 2026.

Prihodnost znamke mora biti tehtno premišljena

Lamborghini je že potrdil, da bo njegovo drugo serijsko električno vozilo druga generacija Urusa, ki bo na voljo približno leto dni po Lanzadorju. Poleg tega podjetje še ni razkrilo nobenih konkretnih načrtov za popolno elektrifikacijo svoje linije superšportnikov.

Winkelmann je dejal, da sintetična goriva – takšna, kot jih razvija sorodstvena znamka Porsche – predstavljajo »priložnost« za razogljičenje uporabe teh avtomobilov ob ohranjanju njihovih motorjev z notranjim izgorevanjem, vendar je dodal: »Moramo počakati in videti. Na srečo se nam ni treba odločati zdaj, saj imamo hibridne modele, ki se začnejo zdaj, tako da je pred nami življenjski cikel. To je nekaj, kar moramo preučiti v treh ali štirih letih.«

Lamborghini Lanzador
Lamborghini Lanzador Foto: on lamborghini

Lanzador prihaja leta 2028

Winkelmann prav tako ni podal nobenih ciljev glede obsega proizvodnje. Lamborghini je lani prodal rekordnih 9233 avtomobilov, pri čemer je SUV Urus predstavljal dobro polovico te številke.

Glede na to, da se Lanzador predstavlja kot premostitveni model med Urusom in superšportnimi avtomobili manjšega obsega, se zdi razumno napovedati končno letno proizvodnjo več kot 3000 enot, pri čemer bo vsaka nedvomno ocenjena nekje nad 300 tisoč evri.

Lamborghini Lanzador: Designed by new desires

Žiga Kastelic

SEO urednik

VIRLamborghini
Prejšnji članekPeugeot Inception: Fascinanten in izjemen koncept, ki bo spremenil avto industrijo
Naslednji članekHraniti izven dosega otrok: zelene perle so odlična viseča dekoracija
Žiga Kastelic

SEO urednik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.