Dynalifetr – nov način prevoza tovora po zraku

0

Hibridni Dynalifter, iz ameriške zvezne države Ohio in podjetja Ohio Airships, bi znal popolnoma revolucionirati zračni tovorni transport. Prevažal bo lahko namreč kar 160 ton tovora, ob tem bo porabil manj goriva in posledično denarja kot navadno potniško letalo.

Dynalifter je ogromna hibridna zračna ladja, ki še najbolj spominja na vojne cepeline in ima namen spremeniti način transportiranja tovora. Cilj Dynalifterja je prevoz tovora po vsem svetu, z nižjimi stroški in na težje dostopne lokacije, kamor ladijski in cestni promet ni možen. 

Idejo je skupaj s kolegom Brianom Martinom zasnoval Robert Rist, ki verjame, da bo Dynalifter postal poštno-transportna revolucija. Zračna ladja je dolga kar 37 metrov in lahko prevaža kar 160 ton tovora.

  
Kje leži skrivnost poceni transporta z Dynalifterjem? Po 14-letih razvoja je raziskovalna ekipa razvila prav poseben sistem, ki “letalo” drži v zraku ob bistveno nižji porabi goriva. Ta sistem je osnovan na posebni zgradbi letala, ki temelji na celicah iz helija, ki držijo letalo v zraku.

Dynalifter je opremljen tudi s propelerji, ki zagotavljajo okoli polovico energije za vzlet. A prav svojevrstna oblika letala (ki je podobna rečnim mostovom) je tista posebnost, ki omogoča, da se nanj lahko naloži kar 160 ton tovora, pri tem pa se letalo ne sesede.  

Žal pa Dynalifter ne bo dosegal hitrosti, ki jih dosegajo potniška letala. To tudi ni njegov namen, saj bo ciljal na trasport blaga in tako postal neposredna konkurenca ladjam, železnici in tovornjakomLeteči cepelin bo porabil manj goriva, imel manj stroškov ter blago bo dostavljeno hitreje kot z ladjo ali tovornjakom. In kar je najlepše – Dynalifter ne bo potreboval svoje lastne prevozne infrastrukture (cesta, železnice), le nekoliko večji travnik, kjer bo lahko pristal.

 

Prototip je bil že uspešno preizkušen. Podjetje Ohio Airships zdaj zbira 40 milijonov dolarjev, da bodo lahko naredili popolnoma operativen Dynalifter.


PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.