Fisker Pear je bil razkrit na dogodku Fisker Product Vision, ki je potekal v Kaliforniji. Poleg modelov Fisker Ronin in Fisker Alaska je bil predstavljen še družinski urbani avto. Ustvarjen je bil za zasidranje linije ameriškega zagonskega podjetja in zasnovan tako, da zmanjša proizvodne stroške. Njegovo ime Pear pomeni Personal Electric Automotive Revolution (osebna električna avtomobilska revolucija, op. p.). Kaj vemo o prihajajočem Fiskerju »hruška«, ki bo na voljo z letom 2025?
Fisker Pear je zasnovan za mlajše voznike
»Želeli smo oblikovati avto za današnji in prihodnji način življenja,« je o avtomobilu povedal šef Henrik Fisker na dogodku. Dodal je, da je bil avto zasnovan tako, da privlači mlajše voznike.
EV bo imel prostora za pet, celo šest oseb, saj bo lahko na voljo z dvema klopema s tremi sedeži – podobno kot Fiatova Multipla pred leti. Ponujal bo tudi dve velikosti baterije: ena omogoča doseg 160–400 kilometrov, namenjena mestnim kupcem, in druga, ki omogoča več kot 480 kilometrov dosega.
Pričakuje se, da bo »manjše pakiranje« Peara najbolj priljubljeno. No, to pričakuje znamka. »Čez dve leti boste videli ljudi, ki bodo ugotovili, da ne potrebujejo toliko dosega, še posebej, če imajo v gospodinjstvu na voljo tudi drugi avto. Ampak danes še ni tako. Obstaja nekaj avtomobilov, ki imajo doseg od 160 do 220 kilometrov in se ne prodajajo,« je glede tega povedal Henrik Fisker.
Fisker Pear bo zabrisal meje kategorij med vozili
Fisker Pear bo stal na jeklenem ohišju, imenovanem SLV-1, ki je bilo zasnovano tako, da ima 35 % manj delov kot običajna platforma v procesu, ki ga je Fisker poimenoval steel-plus-plus oziroma jeklo-plus-plus. To naj bi dalo modelu Pear značilnosti “športnega upravljanja”.
»Vozilo, ki prekinja linije kategorij vozila življenjskega sloga«, je “Fiskerjeva vizija trajnostnega električnega vozila kot povezane naprave za mobilnost”, pravijo pri znamki. Ključ do tega je osrednja računalniška platforma Fisker Blade.
Glavni tehnološki direktor Burkhard Huhnke je že februarja letos dejal, da ta pristop zmanjšuje materialne stroške vozila in drastično povečuje njegovo zmogljivost. Glavna finančna direktorica Geeta Gupta-Fisker pa je dodala, da bo Pear poganjala programska oprema in ne strojna oprema.
Pear se bo pohvalil tudi z nekaj edinstvenimi funkcijami, kot je tako imenovani »Houdini Trunk«. Gre za prtljažnik, ki se zloži v zadnji odbijač. Skupaj z globokim sprednjim odlagalnim prostorom naj bi to poenostavilo nakladanje tovora na mestnem parkirišču.
Avto naj bi ponudil tudi notranjost »brez gibljivih delov« (ni tipične sredinske konzole, ki bi jo lahko odprli in tipičnega predala za rokavice in podobnih reči), da bi sprostili proračun za velik zabavno-informacijski zaslon.
Pear bo izdeloval tajvanski tehnološki proizvodni velikan Foxconn v nekdanji tovarni General Motors v ameriški zvezni državi Ohio, so povedali pri Fiskerju.
Pear prihaja v prvi polovici leta 2025, s cenovno dostopnostjo
Dobave naj bi se – če bo šlo vse po sreči – začele leta 2024, vendar se zdi veliko bolj resnična dobava »nekje v prvi polovici leta 2025«.
Fisker se je prvotno zavezal k občutno nižji ceni za Pear, februarja pa razkril, da bo na voljo pri 29.900 ameriških dolarjev. Na voljo naj bi bili tudi štirje različni nivoji opremljenosti.
Cilj podjetja je, da bo Pear do leta 2027 popolnoma ogljično nevtralen, do tega datuma pa cilja tudi na letno količino enega milijona proizvedenih vozil.
SEO urednik