BMW i8: Športnost in nizka poraba

BMW je z novim i8 uspešno združil najboljše lastnosti visoko zmogljivih športnih avtomobilov in “skromnostjo” porabe električnih avtomobilov. V svoji osnovi je hibrid, saj ima 7,1 kWh litij-ionsko baterijo in 1,5 litrski, 3 valjni, turbinski motor. Za pogon prvih koles skrbi elektrika, zadnje pa poganja bencin. Zaradi postavitve obeh pogonskih agregatov direktno nad osmi ima vozilo idealno 50/50 razporeditev teže.

Leteči avtomobili sicer še niso med nami, je pa i8 ta trenutek najbolj futuristično vozilo, ki si ga lahko osmislite. Koncept je bil prvič predstavljen leta 2009 na avtomobilskem salonu IAA v Frankfurtu, od začetka leta 2015 pa je na voljo v salonih. Kot rečeno gre za hibrid, ki premore klasični bencinski motor in pogon na elektriko, vendar zna to početi nekoliko drugače od večine. Omogoča namreč preklop med vsemi tremi možnostmi, se pravi popolnoma električen način, kjer bencinski motor samo napaja baterije, pogon samo na bencin ali pa pol-pol funkcija, kjer vsak od agregatov poganja svojo os. Skupna moč je tako kar 349 konjskih moči (260 kW), kar slabo tono in pol težko vozilo izstreli do 100 kilometrov na uro v 4,4 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro.

Ogrodje je narejeno iz ojačanih karbonskih vlaken s podkonstrukcijo in podvozjem iz aluminija, ki zagotavlja dovolj togosti tudi pri športni vožnji skozi ovinke. Aerodinamičnost je zaradi manjšanja upora in s tem nižje porabe samoumevna, še posebno pa je opazna na posameznih elementih, kot so zaključki pri zadnjih lučeh. Šasija je tukaj oblikovana kot kanal, s tem pa so zagotovili boljšo pot zračnega toka preko avtomobila. Podobno futuristična je tudi notranjost. Dizajnerji so tudi tukaj poudarjali lahkotnost vozila in posamezne elemente opremili z karbonskimi dodatki. Centralni multifunkcijski prikazovalnik ConnectedDrive je BMW nadgradil z naprednimi funkcijami, prilagojenimi za električni pogon, kot je iskalnik polnilnih postaj. Razvili pa so tudi aplikacijo za mobilne telefone, s katero je mogoče spremljati stanje vozila in vklopiti določene funkcije. Serijsko pa je vgrajen tudi HUD – prikazovalnik oz. prikazovalnik osnovnih podatkov na sprednjem steklu v višini oči.

Polnjenje baterij je mogoče tako na javnih polnilnih mestih, kot tudi v domači garaži, vendar z manjšo razliko od večine ostalih električnih vozil. Za polnjenje doma dobimo z nakupom avtomobila posebno polnilno postajo imenovano i Wallbox. Gre za polnilnico, prilagojeno sistemu BMW-ja i8, ki omogoča hitrejše polnjenje, saj je 80 odstotkov kapacitete doseči že v dveh urah. Po podatkih proizvajalca zmore novi BMW v popolnoma električnem načinu prevoziti 37 km, v hibridnem načinu pa med 530 in 600 km. Poraba motorja naj bi bila v tem načinu okoli 2,1 litra na 100 kilometrov, v popolnoma bencinskem načinu pa 8,1 litra.

Kaj torej počne i8 drugače od drugih hibridov? Med tem, ko poskuša biti večina električnih in hibridnih modelov “drugačnih” tudi v stilu vožnje in umirjeni legi na cesti, pa so pri BMW-ju razvijalci ostali zvesti voznim lastnostim najboljših superšportnih avtomobilov in vse skupaj nadgradili s tehnologijami prihodnosti. Športnim avtomobilom pa se i8 približa tudi s ceno. Z začetno ceno 120.000 € si ga je mogoče omisliti tudi pri nas.

S spleta


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.