5 evropskih vozil, ki so bili v ZDA pravi polom

Evropski avtomobili, ki so bili polom v ZDA
Evropski avtomobili, ki so bili polom v ZDA Photo by U.Ozel.Images on iStock

Evropski avtomobilistični trg je po mnenju mnogih odličen. Brez dvoma je prirejen za evropska tla in evropsko tržišče, a se pogosto najdejo primeri, ko modeli določenega podjetja romajo na druge kontinente. Eden od teh tržišč so Združene države Amerike, ki imajo nekaj manjših predsodkov do evropskih avtomobilov. Tokrat smo zbrali 5 avtomobilov iz Evrope, ki se v ZDA niso obnesli.

Audi 5000

Druga generacija Audija 5000 je bila v ZDA znana kot tretja generacija Audija 100. Morala bi se prodajati dobro, a se ni. Zakaj? Pojavil se je fenomen, znan kot nenadna pospešitev. Ameriška NHTSA, agencija za varnost prometa, je takrat javnosti v ZDA sporočila napako. Lastniki naj bi namesto na zavoro, pritisnili na gas. Audi 5000 je čez lužo poskrbel za padec prodaje, ki je iz 74 tisoč prodanih primerkov leta 1985 padla na 13 tisoč prodanih primerkov šest let kasneje.

Ufa, Russia - May 21, 2012: Old car Audi 100 in the city street.
Photo by DarthArt on iStock

Buick Cascada

Gre za enega redkih modelov evropskih avtomobilov za ameriški trg, ki se je izdeloval v Evropi. E smo bolj natančni se je Buick Cascada izdeloval na Poljskem. Čeprav je bila prodaja v ZDA boljša kot marsikje, to ni pomenilo veliko. Leta 2016 so jih prodali največ, točno 7153. Pred epidemijo in pred koncem proizvodnje leta 2019 so jih prodali le še 2535.

2018 Buick Cascada Convertible
Photo by on buickmedia

Fiat 124 Spider

Bližnji sorodnik Mazde MX-5 je bil izdelovan na Hiroshimi, a doživel nekaj manjših sprememb. V ZDA je optimalni čas med prihodom avtomobila v prodajalnico in prodajo avtomobila približno 60 dni. V povprečju je en Fiat 124 Spider potrebival 461 dni, da je našel stranko. Niti enkrat se prodaja v ZDA ni povzdignila nad mejo 4500 prodanih primerkov.

Forli, Italy - April 22, 2018: convertible sports cars Fiat 124 Spider parked during the first car meeting of Nuova 124 Spider Club Italia
Photo by ermess on iStock

Mercedes B-Class

Druga generacija B klase je bila v Združenih državah Amerike prodajana le kot električno vozilo. To je že samo po sebi pomenilo manj prodaje, a je manj prodaje Mercedes beležil tudi v primerjavi z drugimi EV. Povprečje prodanih EV na ameriških tleh je približno dvajset tisoč primerkov. Le enkrat je Mercedes B-Class presegel mejo tisočaka.

Paris, France - September 15, 2019: Grey compact car Mercedes-Benz B-class (W246) in the city street.
Photo by DarthArt on iStock

Yugo

Toliko je bilo že zapisanega o jugoslovanski legendi, da preprosto mora biti na tem seznamu. Leta 1985 je bil predstavljen na ameriškem trgu za takratno in današnjo nizko ceno, kar je pomenilo nekoliko višjo prodajo. V prvih dveh letih je bilo prodanih 50 tisoč primerkov, a se je prodaja kmalu ustavila. Kmalu so Američani ugotovili, da Yugo pač ni avtomobil zanje.

"Belgrade, Serbia - July 31, 2012: Old Yugoslavian Yugo Zastava brand car parked in a street in Belgrade. Still looks a great car."
Photo by U.Ozel.Images on iStock
Žiga Kastelic

SEO urednik

Prejšnji članekNa Bledu je bila tokrat glavna zvezda »pitna voda«
Naslednji članekNaveličani klasičnega sladoleda? Poskusite soft ice in frozen yoghurt!
Žiga Kastelic

SEO urednik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.