Vam pripada nadomestilo zaradi izpada interneta in drugih storitev?

Kaj storiti, ko ni več interneta?

Zaradi dela in šolanja od doma so telekomunikacijska obremenjena kot že dolgo ne. Od njih sicer zahtevamo brezhibno delovanje, a to le redko dobimo. Kako lahko mi kot potrošnik poskrbimo za čim boljše delovanje povezave in kakšne so naše možnosti pri pogostem ponavljanju enih in istih težav? Članek se nanaša na vse storitve ponudnikov, ne le internet.

Čeprav vam noben ponudnik storitev ne bo mogel nuditi popolne oziroma 100-odstotne povezave, so mnogi temu kar blizu. Težave se pojavijo le v majhnih merah in so tako redke, da jih komaj opazimo. Ko so doma vsi šolarji, študentje in še kdo od staršev, ki dela od doma, pa se lahko pojavijo pogostejše in bolj opazne težave. Kateri so koraki odpravljanja težav?

Težavo morda lahko odpravimo sami

»Ste že poskusili resetirati modem?« je eden najbolj pogosto izrečenih stavkov, ki dejansko pomaga. Usmerjevalnik za približno deset sekund izključite iz elektrike in ga po preteku časa ponovno vključite. Pogosto bo to pomagalo, saj je bila potrebna le ponovna vzpostavitev vseh protokolov, obveznih za delovanje. Če se to dogaja pogosto, poskusite z vzpostavitvijo hotspot-a, to je povezave preko mobilnega omrežja na pametnem telefonu. Bodite pozorni pri porabi podatkov, predvsem, če vam mobilni ponudnik ne omogoča velikega prenosa podatkov.

Nadomestilo za uporabnike

Za začetek povemo, da za izpade omrežja do 12 ur, kot potrošnik niste upravičeni do nadomestila. Prvi korak pri uveljavljanju tega, je obvestilo operaterju o izpadu storitev. Šele po pravilni prijavi napake začne šteti čas izpada. Da je vse skupaj pravično, mu morate nuditi tudi možnost odprave napake, ki je lahko tudi dostop do zadnjega predmeta. To so največkrat usmerjevalniki ali TV pretvorniki.

Zveza potrošnikov Slovenije je v javni obravnavi novega Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) kot pripombo oddala tudi določilo, da naj Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) izda splošni akt o načinu določanja nadomestil, ki jih operaterji povrnejo svojim končnim uporabnikom ob nedelovanju ali slabši kakovosti delovanja javnih komunikacijskih storitev. S tem bi še bolj natančno določili pravice potrošnikov v primeru izpada storitev in nadgradili zdaj že zastareli Tekon.

Če se težava pojavi pri opremi, ki ste jo kupili dodatno (potrošnikova oprema), potem za napake operater ne odgovarja. Težavo boste tako morali odpraviti sami.

Vrednost nadomestila

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije sicer svetujejo, da najprej težavo odpravite sami in nato preko operaterja. Sodeč po Tekonu je potrošnik upravičen do nadomestitve po dvanajstih urah nedelovanja. Pri ZPS pa menijo, da ta čas velja tudi pri pogostih težavah s krajšim izpadnim časom. Po 72 ali 120 (zahtevnejša napaka) urah trajajoči težavi pa vam mora operater povrniti celotno mesečno naročnino oziroma ustrezni del naročnine v kolikor je težava pri le eni storitvi (primer: paket trojček).

Slika iz Samoregulacijskega kodeksa KODEKS
Slika iz Samoregulacijskega kodeksa
Slika iz Samoregulacijskega kodeksa KODEKS
Slika iz Samoregulacijskega kodeksa

Izplačilo nadomestila

  • Dobropis na naslednjem mesečnem računu,
  • izdaja dobropisa, katerega znesek si naročnik sam odšteje pri plačilu naslednjega mesečnega računa,
  • popust na naročnino (v primeru, ko se končni uporabnik in operater strinjata, da se storitev določeno obdobje do dokončne odprave napake zagotavlja v nižji kakovosti, kot je določena v naročniški pogodbi), oziroma
  • nakazilo zneska na transakcijski račun končnega uporabnika v primeru prenehanja naročniškega razmerja ali v primeru, da naročnik svoje obveznosti podpisniku Kodeksa poravnava preko trajnika.

S spleta

LEAVE A REPLY

Please enter your name here
Please enter your comment!

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.