Najboljša izbira za prvi avto? Predstavljamo TOP 5 opcij!

Young brunette spanish woman sitting on car smiling at camera
Foto: Daniel Lozano Gonzalez iz iStock

Vprašanje, ki je staro toliko kot sam avtomobilizem: “Kateri naj bo moj prvi avto?” Trendi se vseskozi spreminjajo vseeno pa obstajajo nekateri modeli, ki naj bi bili po raznih ocenah boljši za manj izkušene voznike. Za izhodišče smo vzeli raziskavo srbske spletne strani Srbija Danas, ki predlaga 5 najboljših avtomobilov za začetnike.

Pri tem so bili upoštevani številni parametri med drugim cena avtomobila (cenovni rang od 1000-8000 evrov), ocene avtomobilskih strokovnjakov in inštruktorjev, dimenzije (dolžina okoli 4 metre), itd.

Toyota Yaris III generacija (2010–2021)

Racecar stopping on the road
Foto: Antonio Batinić iz Pexels

Tretja generacija modela Yaris je bila predstavljena decembra 2010, s poudarkom na športnem videzu, prenovljenim sprednjim delom in prostornejšim notranjim prostorom. Nov model je uporabljal en brisalec za vetrobransko steklo namesto dveh in imel merilnik hitrosti v primerjavi s prejšnjimi modeli postavljen bolj nazaj, za volanom. Na evropskem trgu je bil Yaris na voljo tudi z 6-stopenjskim ročnim menjalnikom za motorje s 1,33-litrsko prostornino ali s CVT menjalnikom, ki se pogosto prodaja kot “7-stopenjski MultiDrive” ali “MultiDrive S”. 7-stopenjski se nanaša na možnost izbire med 7 prednastavljenimi prestavnimi razmerji, ki posnemajo 7-stopenjski sekvenčni menjalnik, s prestavami na volanu.

Toyota Yaris je opremljena z obsežno varnostno opremo, ki vključuje dve prednji zračni blazini, bočne zračne blazine, zračne zavese, zračno blazino za kolena voznika ter sistem proti zdrsu koles (ABS). Na preizkusu trčenja Euro NCAP je Toyota Yaris prejela najvišjo oceno. Model Toyota Yaris je na voljo s številnimi različnimi motorji, med katerimi so tri valjni 1,0-litrski bencinski motor z 68 KM, 1,3-litrski bencinski motor s 87 KM in porabo 6,5 litra na 100 kilometrov ter 1,8-litrski bencinski motor s 131 KM. Na voljo je tudi 1,4-litrski dizelski motor z 90 KM. Od leta 2010 je na voljo tudi 1,33-litrski bencinski motor s 101 KM. Dizelski motor porabi povprečno 5 litrov na 100 kilometrov.

Upravljalnik ima progresivni servo, kar pomeni, da je pri nizkih hitrostih bolj mehak, medtem ko postane pri višjih hitrostih bolj trd in direkten. Sklopka in menjalnik sta precej trda za mestni avto. Zaradi teže dizelskega motorja je vzmetenje dodatno ojačano, kar lahko povzroči neudobje, zlasti pri vožnji po mestu, kjer avto lahko močno trza. Na odprtih cestah je nekoliko bolje, vendar se še vedno neprestano trese. Stabilnost na cesti je v mejah razreda, čeprav se ob tako trdem vzmetenju avto lahko nagne.

Cena Toyote Yaris v tem rangu se giblje med 5.500 do 8.000 evrov, pri nekaterih modelih tudi do 10.000 evrov.

SEAT IBIZA III generacija (2002-2009)

Brussels, Belgium - August 9, 2014: Motor car SEAT Ibiza is parked in the city street.
Foto: DarthArt iz iStock

Tretja generacija Seat Ibize izgleda izjemno privlačno, je zabavna za vožnjo, ponaša se z močnimi motorji in odličnim upravljanjem. Ker je usmerjena predvsem k voznikom s športnimi nagibi, ima precej trdo nastavljeno vzmetenje, zato ne pričakujte udobja, ki ga ponuja Citroen. Kljub temu je ta avto prejel številne nagrade v razredu malih avtomobilov, kar je dovoljšnje priporočila.

Seat Ibiza ima sloves španske znamke, ki ponuja elegantne in dostopne avtomobile. Z elegantnim dizajnom in naraščajočim ugledom kakovosti izdelave. Seat želi biti prepoznan kot športnik znotraj skupine VW, in s takšnimi avtomobili, kot je Seat Ibiza, ta cilj ne bi smel biti težko dosegljiv. S svojimi ostrimi linijami in napetim značajem je Seat Ibiza 3 zabavna za vožnjo, če ne celo vodilna v svojem razredu. Seat Ibiza 3 je prejela štiri zvezdice na Euro NCAP preizkusu trčenja.

Na prvi in na drugi pogled bi težko ugotovili, da je Seat Ibiza 3 zasnovana na podvozju VW Pola. Je precej bolj privlačna in ima boljši dizajn ter prinaša več užitka med vožnjo. Šasija odlično sledi izbrani poti, odziv volana je neposreden in natančen, držanje v zavojih pa je odlično. Vendar to prinaša tudi svoje negativne plati, saj lahko pri nižjih hitrostih pričakujete nekoliko tršo vožnjo. S stališča voznika se sploh ne zdi, da vozite majhen avto. Notranjost ponuja več kot dovolj prostora, volan in sedež sta nastavljiva v vse smeri, zato se bodo udobno počutili tudi višji potniki. V nasprotju z dolgočasnim predhodnikom odlikuje Seat Ibizo 3 originalna, aerodinamična oblika in stiliziran športni notranji prostor. Materiali na armaturni plošči so vtisnjeni kakovostno, kar zmanjšuje bleščanje ob sončni svetlobi. Vse kontrole so dosegljive.

Na zadnji klopi je zgodba nekoliko drugačna, in potniki na zadnjih sedežih ne bodo imeli veliko prostora, zlasti ne za glavo. Prtljažnik je primeren za ta razred avtomobilov. Vsi modeli Seat Ibiza 3 so standardno opremljeni z dvema zračnima blazinama in sistemom proti blokiranju zavor (ABS). Na crash testih Euro NCAP je Seat Ibiza 3 prejela štiri od petih možnih zvezdic, kar je povprečje za avto te velikosti in starosti. Seat Ibiza 3 ni bila zasnovana kot sedan. Model Cordoba je sedan različica Ibike z večjim prtljažnikom, ki ima prostornost do 485 litrov.

Cene se teh avtomobilov se gibljejo med 3.500-5.000 evrov, nekateri modeli stanejo tudi do 7.000 evrov. 

VW Polo MK4 (2002-2009)

Volkswagen Polo compact economy hatchback car parked in Germany. There were 45.8 million cars registered in Germany (as of 2017).
Foto: tupungato iz iStock

VW Polo MK4 ima dolžino 3.916 mm, kar pomeni, da inženirji niso hiteli preseči “magične” meje štirih metrov. Med svojim življenjskim ciklom je bil vedno bolj tarča ostre konkurence, pri čemer je ena najresnejših konkurentk postala Škoda Fabia. Na voljo je bil kot hatchback s tremi ali petimi vrati ter kot limuzina, ki se je oblikovno precej razlikovala od hatchback različice in je bila namenjena specifičnim tržiščem. Leta 2005 je VW Polo doživel prenovo, ki mu je prinesla nove žaromete in mu dala bolj resen videz. Kot rabljen avto še vedno ohranja visoko ceno, čeprav mnogi konkurenti ponujajo več. V zvezi s zanesljivostjo se ni ravno izkazal, pojavili so se različni problemi, ki pa so bili rešeni med prenovo.

Notranje okolje VW Pola MK4 je zelo ergonomično, praktično in funkcionalno, vendar, v skladu z VW tradicijo, lahko deluje hladno in nekoliko “dolgočasno”. Sedeži so udobni, kabina je prostorna, vendar ne morete pričakovati, da bi trije odrasli udobno sedeli na zadnji klopi. Kakovost materialov v kabini je na splošno dobra, vendar se tu pogosto pojavljajo različna mnenja. Nekateri menijo, da je preveč trde in manj kakovostne plastike. To kaže na subjektivno dojemanje notranjosti avtomobila, ki se lahko razlikuje od posameznika do posameznika. VW Polo je zasnovan za praktično in udobno vožnjo, vendar ima lahko nekdo druge preference glede estetike notranjosti in kakovosti materialov.

Starejši vozniki še vedno verjamejo, da so VW modeli neudobni, kot na primer Golf “dvojka”, vendar bi bili presenečeni, kako udoben je Polo. Zlahka absorbira tudi resnejše neravnine ali luknje na cesti. Potniki se ne počutijo preveč utrujene niti po daljših potovanjih. Volan ni zasnovan za športno vožnjo – je lahek in ne ravno natančen, kar pove, da je namenjen sproščeni in udobni vožnji.

Moč motorjev se giblje od 55 KM pa vse do verzij s 1.8T motorjem z 150 ali 180 KM. Morda se to zdi preveč, vendar velja omeniti, da imajo nekateri konkurenti tudi močnejše športne različice. Priljubljeni so tudi motorji, kot je 1.9 TDI s 101 KM ali 130 KM. Bolj varčni vozniki bodo verjetno cenili trivaljni 1.4 TDI, medtem ko bodo tisti, ki jim je vzdržljivost najpomembnejša cenili 1.9 SDI brez turbopolnilca.

Cena takšnih Polotov je med 2.500 in 4.000 evrov, odvisno od opreme in starosti. 

PEUGEOT 307

a car parked on the side of the road
Foto: Amir Hosseini iz Unsplash

Peugeot 307 je avtomobil, ki ga je proizvajala francoska avtomobilska tovarna Peugeot. Proizvajal se je od leta 2001 do leta 2008, na Kitajskem pa še do leta 2014. 307-ka je bila na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2000 predstavljena kot prototip “307 Prométhée” in je na trg prišla leto dni kasneje, ko je nadomestila model Peugeot 306. Prodajal se je tudi v Avstraliji, Novi Zelandiji, Mehiki in Aziji. V Braziliji je bil na voljo s 1,6-litrskimi in 2,0-litrskimi plinskimi motorji. Na evropskih preizkusih trčenja je avtomobil leta 2001 prejel štiri od petih najvišjih zvezdic za varnost.

Peugeot 307 se na tržišču odlično drži, predvsem zaradi svojega videza in odlične notranjosti, pa tudi na področju varnosti se drži solidnega nivoja. Je nekoliko višji avtomobil in ni ravno lahek, zato ne pričakujte športnih zmogljivosti. Model Peugeot 307 je bil naslednji avtomobil (po modelih 206 in 607), ki je nadaljeval svežo linijo francoskega proizvajalca. Odlikuje ga višina, nagibni sprednji žarometi in diskretna maska hladilnika s majhnim logotipom. Peugeot 307 je bil na voljo v štirih različicah karoserije: 3-vratni in 5-vratni kompaktni avto, kupe in kabriolet s dvema vrati, prostorni karavan, imenovan Break ali SW (drugi izraz se uporablja samo za avtomobile s srebrnimi krovnimi nosilci in ogromno panoramsko streho). Proizvodnja različice Peugeot 307 s štirimi vrati se je začela na Kitajskem, medtem ko je bil avtomobil od maja 2006 do novembra 2010 izdelan tudi v Argentini. Bil je izbran za avto leta, ko se je pojavil, prejel je veliko pohval na različnih področjih in trdno konkuriral konkurenci. Nasledila ga je serija 308. Drugi modeli v istem razredu vključujejo Opel Astro, Ford Focus, Mazda 3, VW Golf in druge.

Kot njegov predhodnik je tudi Peugeot 307 priljubljen avto med kupci. HDi dizelski motorji so priporočljiva izbira. Pri nakupu se izogibajte modelom s slabšo opremo, saj se težje prodajajo. Nakup Peugeota 307 je vrsta kompromisa. Dobite dostopen in udoben avtomobil, vendar morate upoštevati, da bo v nekem trenutku potrebno obiskati delavnico. Za odpravljanje manjših težav ne bi smeli imeti velikih stroškov. Ključnega pomena za nizke stroške je, da kupite vozilo v dobrem stanju, ki ne zahteva velikih finančnih izdatkov za popravila sistema vbrizgavanja, dvomasni volanski sklop in podobno.

Ta model avtomobila spada v cenovni razdred med 1500 in 3500 evrov. 

Fiat Punto II (1999 – 2010)

Milton Keynes,Bucks,UK - May 19th 2022. 2013 1242 cc Fiat Punto car travelling on an English country road
Foto: Sue Thatcher iz iStock

Fiat Punto 2 je nedvomno avto, ki si zasluži mesto na vrhu našega seznama in je NAJBOLJŠI avto za začetnike. Je izjemno praktičen avtomobil. Ima prostorno kabino in zadovoljive vozne lastnosti, nizko porabo goriva in zelo dostopno ceno. Punto je bil najbolje prodajan model proizvajalca Fiat. Ta generacija je bila oblikovana tako, da bi odpravila težave prejšnje generacije. Ponuja manj hrupa v kabini, boljšo notranjost in več prostora. Upravljanje in udobje sta prav tako na višji ravni v primerjavi s prejšnjo generacijo, in občutek udobja je kot da bi bili v avtomobilu višjega razreda.

Gre za avtomobil, ki nudi udobje in dobro ekonomijo, predvsem pri mestni vožnji. Je enostaven za vožnjo in parkiranje ter ni drag za vzdrževanje. Ponuja veliko izboljšav v primerjavi s prejšnjo generacijo. Fiat Punto se je proizvajal od leta 1999 do 2010. Restavrirana različica je prišla leta 2003, medtem ko se je Punto Classic pojavil leta 2007. Zaradi cen, ki so nižje od povprečja, in mladostnega videza, je Fiat Punto 2 osvojil trg supermini avtomobilov. Videz in živahni motorji ga naredijo zabavnega, medtem ko široka paleta modelov Fiat Punto 2 sega od osnovnega modela s tremi vrati do dizelskih različic in športnih modelov Abarth. Kvaliteta izdelave je solidna, vendar na naših cestah obstaja veliko primerkov z veliko prevoženimi kilometri, zato dobro preglejte, kaj se ponuja. Številni lastniki Fiat Punto 2 so svoje ljubljence pripeljali v Srbijo, jih kupili v tujini pri najemnih podjetjih. Fiat Punto 2 je bil priljubljen v Evropi in obstaja veliko primerkov z visoko prevoženimi kilometri. Drugi modeli v istem razredu vključujejo Volkswagen Polo, Peugeot 206, Seat Ibiza, Nissan Micra, Ford Fiesta, Renault Clio in druge.

Fiat Punto 2 ponuja veliko prostora za voznika, tudi za tiste najvišje, ki se lahko udobno namestijo. Poleg tega se lahko na zadnjih sedežih udobno namesti še tri osebe, vendar le pod pogojem, da so sprednji sedeži potisnjeni nekoliko naprej. Preglednost iz voznikovega sedeža je odlična, edini minus pa je, da volan ni nastavljiv po globini, čeprav se večina uporabnikov ni pritoževala zaradi neudobja. Prtljažnik je primerne velikosti in pravilne oblike, tudi nakladalni prag ni previsok. Zadnja klop se lahko po potrebi zloži, da se prevaža večje tovore. Menjalnik pri Fiat Punto 2 zahteva nekaj prilagajanja, kontrolniki pa so nekoliko raztreseni po avtomobilu. Na primer, stikalo za električno nastavljanje zunanjih ogledal se nahaja za ročno zavoro in ni enostavno dostopno.

Vožnja s Fiat Punto 2 je udobna, vendar se karoserija nagne precej. Tepih na tleh je zelo tanek in nizke kakovosti, enako velja za notranje plastične površine. Končna obdelava ni na vrhunski ravni, vendar to ni preveč izrazito in v večini primerov ustreza ceni avtomobila. Fiat Punto ne ponuja veliko opreme, vendar ima funkcionalno notranjost z veliko predali za drobnarije in držali za kozarce. Držala za kozarce so dovolj velika za dve majhni steklenici, vendar steklenica ne more stati v predalih na vratih. Odlična pomoč pri vožnji v mestu in pri parkiranju je tudi t.i. City servokrmilni način, ki olajša obračanje volana pri nizkih hitrostih.

Fiat Punto II je dostopen v rangu med 1000 in 3000 evrov. 

 

 

 

Prejšnji članekEko sklad: Poenostavljena oddaja vlog za kreditiranje okoljskih naložb
Naslednji članekKdaj je treba zamenjati radiatorje?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.