Vse o slovenski avtocestni policiji

Avtocestna policija
Avtocestna policija

Projekt avtocestne policije je v procesu vzpostavitve že deset let oziroma od leta 2011. V nacionalni program varnosti cestnega prometa se je umestila leta 2013, trajalo pa je še osem let, da je tudi zaživela. Zdaj je končno tukaj! Nova enota policije bo sodelovala z DARS-om, nadzorovala promet in še mnogo drugega. Vse, kar rabite vedeti o avtocestni policiji, smo zbrali v prispevku o novi enoti slovenske policije.

Ustanovitev avtocestne policije

Uprava avtocestne policije (UAP) je bila v začetku leta 2021 ustanovljena z namenom zagotavljanja učinkovitejšega delovanja slovenske policije na avtocestah in hitrih cestah. Promet na slovenskem avtocestnem omrežju se je v zadnjih letih namreč močno povečal, nove okoliščine pa terjajo prilagoditev policijskega dela.

Območja enot SEAP 1024Območje dela UAP bo celotno omrežje avtocest in hitrih cest v Sloveniji. Sedež uprave bo v Postojni.

Naloge avtocestne policije

S svojimi nadzorstvenimi in preventivnimi dejavnostmi bo lahko avtocestna policija prispevala k večji prometni varnosti, hkrati pa želimo z večjo prisotnostjo policijskih patrulj na avtocestah vplivati na dvig prometne kulture.

Pri prometnih nesrečah in drugih interventnih dogodkih bo lahko ta enota hitreje posredovala, odpravljala zastoje ter lažje preprečevala in odkrivala objestno vožnjo in druge kršitve. Poleg tega bo prispevala k boljšemu preiskovanju in pregonu storilcev kaznivih dejanj, ki jih je v zadnjem obdobju čedalje več, in pomagala preprečevati nedovoljene migracije. Pri tem se bo povezovala z ostalimi policijskimi enotami, drugimi organizacijami s področja varnosti cestnega prometa kot tudi z varnostnimi organi sosednjih držav.

Območja avtocestne policije
Območja avtocestne policije

Med najpomembnejšimi nalogami avtocestne policije so:

  • nadzorovanje in urejanje prometa na avtomobilskih in hitrih cestah,
  • ukrepanje zoper kršitelje cestnoprometnih predpisov,
  • preprečevanje in odkrivanje kaznivih ravnanj ter njihovih storilcev,
  • preiskovanje prometnih nesreč,
  • opozarjanje pristojnih organov in organizacij na odpravo pomanjkljivosti ob ugotovljenih neustreznih vozno-tehničnih razmerah, neustreznem stanju cestne opreme in signalizacije ter ukrepanje v skladu s predpisi,
  • sodelovanje pri zavarovanju izrednih in posebnih prevozov ter izvajanje predpisanih nalog pri športnih in drugih prireditvah na cestah.

Organiziranost

Znotraj UAP bo usklajeno delovalo pet specializiranih enot avtocestne policije (SEAP), in sicer Ljubljana, Celje, Maribor, Koper in Novo mesto, ki bodo s stalno prisotnostjo policijskih patrulj na avtocestah pokrivale območja ene ali več policijskih uprav. SEAP Ljubljana bo predvidoma začela delovati že v letu 2021, začetek delovanja ostalih enot pa je 1. maj 2022.

  • Oddelek za operativo
  • Oddelek za upravljanje prometa in meritve s samodejnimi merilnimi sistemi
  • Specializirana enota avtocestne policije Celje*
  • Specializirana enota avtocestne policije Koper*
  • Specializirana enota avtocestne policije Ljubljana
  • Specializirana enota avtocestne policije Maribor*
  • Specializirana enota avtocestne policije Novo mesto*

* Opomba: Začetek delovanja je predviden do 1. maja 2022.

Logotip avtocestne policije
Logotip avtocestne policije

Vozila

Predstavnica Policije za odnose z javnostmi je pojasnila, da bodo v prvi fazi uporabljali dve vozili Škoda Octavia RS. Model je že v njihovem voznem parku, dodeljeni pa sta enoti v Ljubljani. V pripravi je razpis za nakup desetih dodatnih vozil, ki jih bodo razporedili po ostalih postajah. Poleg tega je za celotno avtocestno policijo predvidenih 25 patruljnih vozil, nekaj civilnih vozil, 10 kombijev in 19 motornih koles

VIRpolicija.si
Prejšnji članekKmetje obupani zaradi pozebe, premier obljublja pomoč
Naslednji članekSo vetrne turbine brez turbinskih stolpov, lopatic ali celo vetra prihodnost pridobivanja energije?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.