Prehod na zeleno: Kako države prehajajo na elektrifikacijo vozil?

Elektrifikacija vozil po svetu: Pregled nekaterih največjih držav
Elektrifikacija vozil po svetu: Pregled nekaterih največjih držav

Medtem, ko so nekatere države že močno prestopile mejo uporabe električnih vozil, se nekatere na to šele privajajo. Avtomobili na bencinski pogon se tako zelo počasi poslavljajo, nekje hitreje in drugje močno počasneje. Večina držav je še vedno nekje vmes oziroma na polovici. Države in podjetja tako morebitnim novim kupcem prinašajo subvencije in prihajajoče zakone. Ti bodo močno spremenili avtomobilizem, kot smo ga poznali. Kako se države po svetu pripravljajo na pripravljajo na elektrifikacijo?

Elektrifikacija vozil po svetu

Določene države se na elektrifikacijo pripravljajo veliko boljše kot druge. Nekaterim je prehod onemogočen zaradi slabših pogojev, kar bi pripisali Indiji. Poleg Indije boste na seznamu našli tudi nekaj evropskih držav, ZDA ter glavne predstavnice Azije. Tako je ustvarjen raznolik pregled infrastrukture, subvencij in zanimivosti o električnih vozilih po svetu.

Elektrifikacija po svetu skozi subvencije, infrastrukturo in druge zanimivosti
Elektrifikacija po svetu skozi subvencije, infrastrukturo in druge zanimivosti

Nizozemska

  • Subvencije: 4000 € za nove EV do vrednosti 45000 € in 2000 € za rabljene EV
  • Infrastruktura: 75 tisoč javnih in 180 tisoč zasebnih polnilnic

Nizozemska ima v Evropi najboljšo razširjenost električnih polnilnic, saj jih na 100 kilometrih najdemo kar 47. V Evropi po določenih standardih elektrifikacije zaostaja le za Norveško, a je njen načrt 2030 zelo vzpodbuden. Hibridi in električna vozila so v lanskem letu narasla za kar 25 odstotkov.

Norveška

  • Subvencije: Subvencij ni, EV so brez davka in trošarin
  • Infrastruktura: Več kot 16 tisoč javnih polnilnic

Norveška velja za standard elektrifikacije na svetu. V letu 2020 so kar tri četrtine nakupov novih vozil predstavljala električna vozila. Ali ste vedeli, da imajo na Norveškem že vse od leta 2005 električna vozila pravico voziti na pasu za avtobuse, ki je prepovedan za ostala vozila?

Elektrifikacija po svetu sloni predvsem na zgledovanju po norveškem modelu
Elektrifikacija po svetu sloni predvsem na zgledovanju po norveškem modelu

ZDA

  • Subvencije: 7500 € za nove EV, ki se bo najverjetneje povišala na 12500 €
  • Infrastruktura: Približno 43 tisoč javnih polnilnic

Elektrifikacija v Združenih državah Amerike se razlikuje v vsaki zvezni državi. Kalifornija je vodilna zvezna država, ki ima več električnih polnilnic kot zadnjih 39 držav skupaj. V ZDA je leta 2020 prodaja električnih vozil znašala komaj dva odstotka, kongres pa si želi do leta 2030 preseči polovico prodaje.

Velika Britanija

  • Subvencije: 3000 € za nove EV do vrednosti 42000 € z emisijami manjšimi od 50g/km
  • Infrastruktura: Več kot 26 tisoč javnih polnilnic

Britanci že od leta 2011 sofinancirajo nakupe električnih vozil, njihova prodaja pa je v lanskem letu zavzela 11 odstotkov prodajnega trga. Prav tako se davki močno razlikujejo pri električnih vozilih, kar je velik bonus, ki pa ga težko dohaja slaba infrastruktura po državah commonwealtha.

Francija

  • Subvencije: 6000 € za nove EV do vrednosti 45000 €, 2000 € za nove EV med 45 in 60 tisoč €
  • Infrastruktura: Približno 35 tisoč javnih polnilnic

V veljavi je tudi tisoč evrov subvencije za nakup novega hibridnega vozila in možnost dodatne subvencije, ko gre za menjavo staro-novo. Francija želi do leta 2040 prepovedati prodajo bencinskih in dizelskih avtomobilov, a če gre soditi po dosedanjih obljubah, se to verjetno ne bo zgodilo. Do leta 2021 so obljubili sto tisoč javnih polnilnic in zgornji podatek je daleč stran od obljube.

Nemčija

  • Subvencije: 9000 € za nove EV do vrednosti 40000 € (7500 € za dražje), 6750 € za hibride (5652 € za dražja)
  • Infrastruktura: Približno 45 tisoč javnih polnilnic

V veljavi imajo precej pobud. Ena izmed njih je podaljšanje subvencij do leta 2025. Trenutno ne razmišljajo o prepovedi bencinskih ali dizelskih vozil, ima pa vsaka dežela in mesto pravico do tega, če želi to vpeljati.

Indija

  • Subvencije: Odstranjen strošek registracije za novi EV in druge dobrine (odvisno od države)
  • Infrastruktura: manj kot dva tisoč javnih polnilnic

Svojo shemo elektrifikacije je začela leta 2015 in pred dvemi leti vstopila v drugo fazo te sheme. Še vedno pa so daleč od idej, ki si jo delijo zahodne države. Njihov fokus je elektrifikacijo dvokolesnih in trikolesnih vozil.

Elektrifikacija v Indiji je počasna, njihov pofokus pa je usmerjen na motorje in trikolesnike
Elektrifikacija v Indiji je počasna, njihov pofokus pa je usmerjen na motorje in trikolesnike

Japonska

  • Subvencije: 6000 € za nove EV, 3000 € za hibride in 16500 € za električna vozila z gorivnimi celicami
  • Infrastruktura: Približno 30 tisoč javnih polnilnic

Japonci so z elektrifikacijo začeli že leta 2010, a pri tem izgubili zanos. Kot trajnostno rešitev vidijo vodik in ne elelktriko. Japonska bo po vseh napovedih brez emisij do leta 2050. Tudi večina subvencij se nanaša le na električna vozila, ki se polnijo s pomočjo zelene energije.

 

Kitajska

  • Subvencije: 1800 € za nove EV do 400 km dosega, 2400 € za nove EV z več kot 400 km dosega
  • Infrastruktura: Več kot 800 tisoč javnih polnilnic

Vsako leto na Kitajskem poteka dražba in loterija za nakup novega vozila, razen če bo električen. Do leta 2030 želijo preseči mejo štiridesetih odstotkov prodaje električnih vozil v letu.

 

S spleta


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.