Pospravite in privarčujte

0
spomladansko čiščenje

Urejen dom je osnova za dobro počutje in normalno funkcioniranje. Ne le to, v urejenem okolju boste izgubili manj predmetov in tudi privarčevali. Kako privarčevati kar največ?

Pospravljanje za mnoge ni nekaj spontanega in osrečujočega. Po dolgem dnevu v službi je namreč pomivanje posode in zlaganje oblačil zadnja stvar, ki si je želimo. Poleg tega zna biti čiščenje čustveno obremenjujoče in naporno. A prednosti urejenega doma je veliko.

Redko kdo se v razmetanem in zasičenem stanovanju počuti sproščenega. Ne le, da nered slabo vpliva na naše psihično in fizično počutje, slabo vpliva tudi na naše finančno stanje. Raziskava iz leta 2017, ki jo je opravilo podjetje Pixie, je namreč pokazala, da povprečen Američan letno porabi 2 dni in pol za iskanje stvari, skupno pa Američani zapravijo kar 2,7 milijarde dolarjev za nadomeščanje izgubljenih predmetov. Z malo organiziranosti boste svoje stvari vedno našli pravočasno, bolj premišljeno nakupovali, povečali produktivnost in izboljšali svoje počutje. Še bolje, z urejenostjo doma lahko privarčujete ali celo zaslužite nekaj dodatnega denarja. Kako?

  1. Odkrijte, kaj imate

Kolikokrat ste se že odpravili v trgovino kupiti izdelek, potem pa kasneje doma ugotovili, da enako stvar pravzaprav že imate, le da se je skrivala na dnu predala? V urejenem domu se vam kaj takšnega ne more zgoditi. Stvari vedno odlagajte na isto mesto, le tako jih ne boste podvajali.

  1. Naučili se boste, brez česa lahko živite

Kopičenje stvari, spominkov, opreme, ki bo morda nekoč prišla prav, oblačil, ki ste jih sicer prerasli, a bodo verjetno nekomu nekoč spet prav, ne koristi nikomur. Stvari, ki jih leto ali dve niste oblekli ali kakor koli uporabili, zavržite ali prodajte. Počutili se boste veliko bolje, lažje boste zadihali in se razbremenili.

  1. Manj boste zapravljali

Raziskava ameriškega oddelka za agrikulturo iz leta 2018 je pokazala, da Američani zavržejo kar 30 odstotkov kupljene hrane. Glede na zneske, ki jih za hrano porabimo na letni ravni, je to kar velik finančni zalogaj. Hrano v shrambi preglejte, zavrzite kar je pretečenega in na pregleden način zložite preostanek. Ko boste naslednjič kupovali hrano, boste točno vedeli, da ne potrebujete nove konzerve fižola, kajti v vaši shrambi se prah nabira že na osmih konzervah, ki ste jih kupili pred pol leta.

  1. Znižali boste stroške

Mnogo ljudi ima premajhna stanovanja, da bi vanje spravili vso svojo kramo, zato najemajo garaže in skladiščne prostore. V primeru selitve ali prodaje stanovanja je najem skladiščne enote sicer smotrn, v nasprotnem primeru pa je to dober znak, da je skrajni čas za čistko.  Odprite škatle, preverite vsebino, vprašajte se, ali stvari resnično potrebujete. Kar je mogoče, podarite ali prodajte, tako boste ne le privarčevali, ker vam ne bo treba plačevati najemnine, temveč tudi zaslužili.

Organiziranje lahko zmanjša stroške tudi na drugih področjih. Če prečistite finance, boste točno vedeli, kdaj morate plačati kaj. S pravočasnimi plačili se boste izognili višjim obrestim in plačilu zamudnih obresti. Preglejte tudi bančne izpiske in transakcije na kreditnih karticah. Marsikdo plačuje naročnino za aplikacije, ki jih sploh ne uporablja, a so nanje pozabili.

  1. Zaslužite

Ko boste pregledali stare škatle in kramo, je verjetnost velika, da boste med rečmi zagledali takšne, ki so še v odličnem stanju, pa jih ne potrebujete več. Prodajte jih. Enako naredite s starimi igračkami, otroškimi oblačili, pohištvom, elektronskimi napravami …

pospravljen dom

  1. Prihranili boste čas

Čas je denar. Če povprečen človek letno porabi 2 dneva in pol za iskanje izgubljenih predmetov, to pomeni 10 minut vsak dan. Morda se vam ne bo zdelo veliko, a prav toliko polovica ljudi dnevno zamudi v službo. Zamuda je lahko včasih dovolj velik razlog za nižjo plačo (če ste plačani na uro), v skrajnem primeru pa vodi tudi v brezposelnost in izpad dohodka. 10 minut vam tako lahko prihrani ogromno stresa in izboljša kvaliteto življenja.

  1. Izboljšali boste produktivnost

Z malo več organiziranosti boste bolj učinkoviti pri svojem delu, saj navlaka dokazano otežuje sposobnost koncentracije pri delu. Raziskava iz leta 2011, ki so jo opravili na univerzi Princeton, je pokazala, da postane del možganov, ki je zadolžen za vid, preobremenjen, če je v vašem vidnem polju preveč stvari, ki niso povezane s samim delom. Posledično upadeta koncentracija in produktivnost. Očistite svoj dom in predvsem delovni kotiček. Večja produktivnost pomeni večji zaslužek in večjo možnost za napredovanje in nove priložnosti.

  1. Občutek nadzora

Raziskava univerze Stanford iz leta 2014 je pokazala, da ljudje, ki imajo večji občutek moči in nadzora nad svojim življenjem, sprejemajo boljše finančne odločitve. Prav ta občutek pa vam lahko da urejen dom, pravi psihologinja dr. Sherrie Bourg Carter. V Psychology Today je zapisala, da neurejen dom daje občutek nemoči, preobremenjenosti, anksioznosti in nemoči. “Če boste prevzeli nadzor nad neredom in organizirali svoj dom, se boste počutili bolj samozavestne in močnejše,” pravi in dodaja, da se ta občutek kaj hitro lahko odraža v večji samozavesti pri sprejemanju življenjskih in finančnih odločitev.

  1. Pospravljanje pozitivno vpliva na zdravje

Urejenost doma vpliva na bolj zdravo življenje. Ohranjanje reda pomaga ohranjati zdravo življenje, saj v naš vsakdan prinaša gibanje, poleg tega naj bi vplivalo tudi na bolj zdravo izbiro hrane. Ne le to, v urejenem domu boste tudi boljše spali in bili pod manjšim stresom

  1. Enostavno vas bo osrečilo

Kopičenje krame velja za enega največjih dejavnikov za stres in razdraženost, poleg tega vpliva na nižjo samozavest in utrujenost. Urejen dom vas bo osrečil in pomiril, hkrati pa pozitivno vplival tudi na vaš bančni račun. Čustveno stanje namreč vpliva na finačne izbire, saj srečni ljudje razmišljajo bolj racionalno in manj impulzivno nakupujejo.

 

 

Urednica portala MojPrihranek.si

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.