Za okolju prijaznejše rešitve pripravljeni plačati več

Matija Kopic Gideon at@t1 meetup

Dvodnevna konferenca skupine Tokić, del katere je tudi slovenski Bartog, je združila ključne deležnike pomembnih transformacij v avtomobilski industriji in trgu rezervnih delov, da bi skupaj odgovorili na vprašanja o izzivih mobilnosti, trendih, tehnoloških in družbenih vidikih sprememb ter vlogi človeka v celotnem procesu

T1 Meetup – VodilnIi strokovnjaki zbrani v Zagrebu: Spremembe se običajno začnejo na robu sektorja, ravno tukaj se danes v avtomobilski industriji dogajajo velike stvari.

Bodo v naslednjih desetih letih prevladovala električna vozila ali bodo na razvoj avtomobilske industrije najbolj vplivali podatki in digitalizacija?

Vodilni evropski strokovnjaki s področja avtomobilizma, digitalne transformacije, mobilnosti in trga rezervnih delov so se zbrali na dvodnevni konferenci v Zagrebu t.i. T1 Meetup: Mobilnost – kjer se inovacije srečajo s tradicijo. Srečanje strokovnjakov je organizirala skupina Tokić, del katere je tudi slovenski Bartog, z namenom, da bi delili svoje izkušnje in predvidevanja v sektorju. Ugotovitev vseh 30 govorcev je, da se na videz tradicionalna avtomobilska industrija hitro razvija, a da je treba prisluhniti kupcem, katerih prioritete in interesi so danes bistveno drugačni kot pred 10 ali 20 leti ter biti odprt za nove tehnologije, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo.

Poudarek na varnosti vseh udeležencev v prometu

“Pridobili smo neposreden vpogled v najnovejša znanja in trende za naslednjih deset let avtomobilske industrije, s poudarkom na varnosti vseh udeležencev v prometu. Od zasnove avtomobila in njegove izvedbe, preko kakovosti rezervnih delov, do izobraževanja strokovnjakov in usklajevanja prometne zakonodaje, ki mora začeti slediti novostim in napredku v razpoložljivih tehnologijah – vse to so teme, o katerih smo se v teh dveh dneh pogovarjali z našimi gosti. Strinjamo se, da smo pripravljeni na spremembe, a tisti, ki je najbolj pošten, najhitrejši in najsposobnejši, bo zmagal na trgu. Ponosen sem, da so vsi izrazili čast, da so prišli in delili svoje znanje,” je povedal predsednik uprave Tokića Ivan Gadže.

Osrednje ugotovitve konference: kupci za procese z manjšim vplivom na okolje, vpliv na trg bodo imeli novi viri monetizacije, ključna bo zakonodaja, nova tehnologija in usposobljeni strokovnjaki

Več kot tretjina kupcev pripravljena plačati do 25 odstotkov več za trajnostno rešitev z manjšim vplivom na okolje

Globalna študija Simon-Kucherja, največjega avtomobilskega svetovalnega podjetja na svetu kaže, da je več kot tretjina kupcev pripravljena plačati do 25 odstotkov več za trajnostno rešitev z manjšim vplivom na okolje. “Že vidimo, da imata vrednost vozila in vozna tehnologija pomembnejšo vlogo pri izbiri avtomobila kot cena sama. Elektrifikacija in digitalizacija bosta pomembno vplivali na trg, pri čemer bodo imeli posebno vlogo novi viri monetizacije, kot so verige blokov in inovativni cenovni modeli,” je povedal Antoine Weill iz Simon-Kucherja.

“Do leta 2030 pričakujemo okoli 19 odstotkov električnih vozil, ki bodo imela dolgoročno nižje stroške vzdrževanja v primerjavi z bencinskimi in dizelskimi, tudi do 20 odstotkov. Toda po razpoložljivih ocenah bo delež pravih električnih vozil do takrat šest odstotkov,” je dodal Thomas Koch, regionalni direktor Boscha.

Warren Espinoza, izvršni direktor ATR International, evropske skupine trgovcev z avtomobili, je poudaril pomen zakonodaje, ko gre za električna vozila, ter možnosti daljinske diagnostike in popravil v prihodnosti. “Ko bo tehnologija napredovala, bo popravkov, ki jih stori sama zmeraj manj, medtem ko bodo servisni centri in delavnice igrali vedno pomembnejšo vlogo, če bodo opremljeni s pravo tehnologijo in imeli usposobljene strokovnjake,” je pojasnil Espinoza.

Na panelih so še povedali, da je vloga logistike in dobavne verige eden ključnih dejavnikov in da je še posebej pomembno, da je zadnji kilometer dostave vedno najdražji, saj predstavlja kar 41 odstotkov celotnih stroškov. Zato se, so se strinjali panelisti, spremembe največkrat dogajajo na obrobju poslovanja, kamor ni usmerjena vsa pozornost in kjer se danes, ko gre za avtomobilsko industrijo in mobilnost, ustvarjajo tehnološko inovativni procesi.

V dveh dneh hibridnih predavanj, ki so se jih udeleženci lahko udeležili na treh lokacijah v Zagrebu, iz Bartogovega sedeža v Mirni Peči in na IEDC-Poslovni šoli Bled, so strokovnjaki iz podjetij, kot so Toyota, Gideon Brothers, Bosch, Schaeffer, Clarios (Varta), TotalEnergies, Mahle, Microsoft, Hrvaški Telekom, Lokad, Combis in Algebra, razpravljali o megatrendih, trgu rezervnih delov, digitalizaciji, vlogi tehnologije 5G v mobilnosti in blockchainu v logistiki.

Urednica portala MojPrihranek.si

Prejšnji članekCene goriv v Sloveniji čez noč poskočile: tudi več kot 2 EUR na liter dizla
Naslednji članekEko sklad z novimi spodbudami; lani oddana le ena vloga

Urednica portala MojPrihranek.si

S spleta


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.