Volvo po desetletju oživlja ime XC70: Ga bomo videli tudi pri nas?

Daugavpils, Latvia - Juny 23, 2022: Red Volvo XC70 car on a country road
Foto: Bargais iz iStock

Volvo oživlja ime XC70 za nov priključni hibridni SUV za dolge dosege. Slovenskim in evropskim ljubiteljem avtomobilizma pa ne bo všeč ideja, da to ne bo prvotni trg. Pa vseeno je vredno preveriti, kaj počne švedski gigant.

XC70 bo oživitev dočakal desetletje po začetku mirovanja

Ime XC70 miruje od leta 2016, ko je bila terenska različica tretje generacije V70 karavan umaknjena iz prodaje. Prvotno se je imenoval V70 XC, pri čemer ‘XC’ pomeni ‘Cross Country’.

Prvi priključni hibrid s podaljšanim dosegom švedskega podjetja je bil prvič predstavljen pred razkritjem v prihodnjih mesecih in lansiranjem pozneje letos.

Volvo pravi, da je novi XC70 zasnovan posebej »za izpolnjevanje povpraševanja po priključnih hibridih z daljšim dosegom na Kitajskem

Kljub temu pa pravijo, da bodo raziskali tudi druge možne trge.

Indianapolis - October 22, 2023: Volvo car and SUV dealership. Volvo models include the C40 crossover, XC40 compact SUV, EX30, and EX90 electric vehicles.
Foto: jetcityimage iz iStock

Tehnične podrobnosti ostajajo zavite v tančico skrivnosti, vendar je Volvo obljubil čisto električni doseg do 200 kilometrov, kar je več kot dvakrat več, kot lahko doseže podobno velik Volvo XC60 PHEV.

XC70 je opisan kot nekoliko večji od XC60 in je v bistvu podoben zmanjšanemu XC90. A namesto da bi bil tesen tehnični sorodnik tega avtomobila, temelji na novi arhitekturi, zasnovani posebej za električna vozila s podaljšanim dosegom (REX).

Scalable Modular Architecture ali SMA naj bi bila ‘vrhunska plug-in hibridna arhitektura razširjenega dosega’, vendar podrobnosti o njenem odnosu do drugih platform Volva – ali celo tistih iz širše skupine Geely, katere del je Volvo – niso bile podane.

Družba Lotus, ki je v lasti Geelyja, v prihodnjih letih vlaga v hibride s podaljšanim dosegom kot odziv na manjše povpraševanje po čisto električnih luksuznih avtomobilih od pričakovanega, LEVC s sedežem v Coventryju (tudi v lasti Geelyja) od leta 2017 uporablja pogonski sklop REX v svojem taksiju TX z motorjem Volvo. Medtem ko ti dve podjetji uporabljata motorje z notranjim izgorevanjem kot generator za dopolnite pogonsko baterijo, je Volvov novi XC70 bolj običajen priključni hibrid.

Prvi cilj je Kitajska, nato tudi drugi trgi

Kljub temu bo XC70 pomagal zadostiti velikemu povpraševanju po hibridih s podaljšanim dosegom na Kitajskem, njegova napoved pa sledi nedavnemu razkritju novega na Kitajsko usmerjenega koncepta podaljšanega dosega Volkswagen ID Era na avtomobilskem salonu v Šanghaju.

Ta avto – po velikosti podoben XC70 – je bil zasnovan v sodelovanju z lastnikom MG SAIC, da cilja na rastoči trg na Kitajskem, pri čemer so podjetja, kot so Li Auto, Leapmotor in Avatr, med največjimi igralci.

Vendar pa je tako kot pri Volvu tudi Volkswagnov šef prodaje in trženja za Autocar povedal, da globalna uvedba še ni izpuščena: »Range extenderji so danes že zelo pomembna stvar na Kitajskem. Pomembni bodo v Severni Ameriki in prepričani smo, da bodo pomembni tudi v Evropi.«

Izvršni direktor Volva Håkan Samuelsson je dejal, da hibridna tehnologija dolgega dosega zagotavlja popoln most do popolne elektrifikacije sredi upočasnitve povpraševanja po čistih električnih vozilih.

»Omogoča nam ohranjanje in razvoj uravnoteženega produktnega portfelja, hkrati pa ponuja zelo privlačno alternativo strankam, ki še niso pripravljene na popolnoma električne avtomobile. To je tudi primer regionalizacije, kjer se prilagajamo potrebam lokalnega trga,« je dejal.

Indianapolis - November 12, 2023: Volvo XC90 Recharge Plug-In Hybrid display at a dealership. Volvo offers the XC90 in Core, Plus, and Ultimate models.
Priključni hibrid XC90 kot večji oz. starejši brat prihajajočega modela XC70 Foto: jetcityimage iz iStock

Volvo koleba med elektriko in hibridi

XC70 ima posebno pomembno vlogo za Volvo, ko se podjetje loteva obsežnega globalnega zmanjševanja stroškov kot odgovor na ‘turbulenco’ v industriji in ‘zahtevno zunanje okolje’.

Tudi med temi pretresi je Volvo dejal, da ostaja trdno pri svoji ambiciji, da postane popolnoma električno avtomobilsko podjetje, vendar je bila le petina njegove prodaje v prvem četrtletju leta 2025 električna. »Premium priključni hibridi zagotavljajo pragmatičen most za stranke, ki še niso pripravljene na zamenjavo«.

Žiga Kastelic

SEO urednik

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.