Šef Renaulta je jasen: Na kocki je blaginja naše celine

Cardiff, UK: August 19, 2019: Renault Car Dealership. Groupe Renault is a French multinational automobile manufacturer established in 1899.
Foto: jax10289 iz iStock

Renault je tesno povezan s slovensko družbo in gospodarstvom. Prav zaradi tega pri nas pogosto odmevajo novice o prihajajočih modelih Renaulta, njihovih odločitev in besed. Tako je najbolj sveža novica iz francoske znamke pravzaprav Pismo Evropi, ki ga je spisal glavni mož podjetja Luca de Meo.

Glavni mož Renaulta poziva k pravi izbiri na evropskih volitvah

Na devetnajstih straneh dokumenta Poziv k trajnostni, vključujoči in konkurenčni avtomobilski industriji je de Meo besede naslovil Evropejcem. Razlog? Zanimivo, evropske volitve, ki bodo potekale v začetku junija.

Luca de Meo, glavni mož Renaulta
Luca de Meo, glavni mož Renaulta Foto: on renault

»Od 6. do 9. junija bomo Evropejci volili svoj parlament za nov petletni mandat. Takoj zatem bo v Bruslju ustanovljena nova Evropska komisija. To je zelo pomemben trenutek v demokratičnem življenju naše celine. Evropa s svojimi odločitvami in predpisi vpliva na naše vsakdanje življenje in gospodarstvo. Njene odločitve imajo in bodo imele velik vpliv na številna področja, začenši z avtomobilsko industrijo, katere predstavnik sem tudi sam,« zapiše v uvodu. Glavni mož Renaulta v tem segmentu pisma doda, da se ne bo vmešaval v politiko, a da želi prispevati k izbiri prave politike – take, ki bo podjetjem omogočala, da se bodo soočala z vsemi tehnološkimi in geopolitičnimi izzivi današnjega časa.

Dokument je razdelil na dva glavna segmenta:

  • Ugotovitve: Avtomobilsko industrijo, ki je steber evropskega gospodarstva, ogroža prodor kitajskih električnih avtomobilov
  • Priporočila za konkurenčno nizkoogljično evropsko industrijo

Ogrožanje evropskega avtomobilizma s strani Kitajske in ZDA

V prvem ponudi ugotovitve o »grožnji«, ki jo predstavlja vstop drugih podjetij v evropski avtomobilistični svet. »Kitajska hitro prodira v segment 100-odstotno električnih vozil. Pri tem jo spodbuja izjemno velik domači trg (po podatkih kitajskega združenja osebnih avtomobilov je bilo leta 2023 prodanih 8,5 milijona električnih avtomobilov, kar pomeni 60 % celotne svetovne prodaje), leta 2022 pa je v Evropi že prevzela skoraj 4-odstotni tržni delež. V letu 2023 je bilo 35 % električnih avtomobilov, prodanih po vsem svetu, kitajskih,« lahko beremo v enem od izsekov.

Pojasnjuje, da gre za velik izziv, ki je zamajal industrijo. Kot pravi, so evropski akterji v tem sektorju pod hudim pritiskom – soočajo se s šestimi izzivi hkrati. To so: razogličenje, digitalna revolucija, predpisi, tehnološka nestanovitnost, nestanovitnost cen in usposabljanje zaposlenih.

»V globalni bitki za električni avtomobil se soočajo tri bistveno različne strategije,« nadaljuje in jih predstavi kot:

  • Kitajska je stavila na ambiciozno in proaktivno industrijsko strategijo
  • Združene države igrajo na karto spodbud
  • Evropa regulira kot za stavo
Pismo Evropi, tudi v slovenščini
Pismo Evropi, tudi v slovenščini Foto: on renault

Luca de Meo ponudi rešitve, predloge in projekte

Drugi del dokumenta pa je namenjen njegovim oziroma Renaultovim predlogom za evropsko avtomobilsko industrijo. Poleg nasvetov in predlogov predstavi tudi 10 projektov, s katerimi bi Evropa lahko nadoknadila zaostanek. Ti si sledijo:

  • Spodbujanje majhnih evropskih »POP« avtomobilov
  • Doseči revolucionarno dostavo »v zadnjem kilometru«
  • Pospešitev obnove voznega parka
  • Omogočiti razvoj infrastrukture za polnjenje električnih vozil in tehnologije V2G
  • Doseganje suverenosti pri oskrbi s ključnimi surovinami
  • Povečanje konkurenčnosti Evrope na področju polprevodnikov
  • Standardizacija programsko opredeljenih vozil
  • Spodbujanje nastanka evropskega prvaka na področju industrijskega metaverzuma
  • Poenotenje recikliranja baterij
  • Povečanje potenciala vodika

»Predlogi, ki smo jih predstavili v tem dokumentu, so ambiciozni, vendar konkretni. Prikazujejo, da lahko evropska avtomobilska industrija hitro postane rešitev za izzive, s katerimi se sooča naša celina. Zavedamo se, da bo za to potrebna sprememba paradigme. Zgledovati se moramo po tem, kar drugje počnejo bolje. Sodelovanje tako med konkurenti kot med industrijskimi sektorji postaja nujnost. Pripravljeni smo sodelovati z vsemi ustreznimi institucijami in zainteresiranimi stranmi, da bi te zamisli uresničili. Na kocki je blaginja naše celine,« pravi Luca de Meo v zaključku.

VIRRenault
Prejšnji članekTalne rešetke Ecoraster: Zakaj so odlična izbira za dom in okolico?
Naslednji članekImate mobilno napravo, ki je ne potrebujete več? Če je delujoča, jo bodo odkupili

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.