Množična odpuščanja, padanje prodaje … Je Tesla v velikih težavah?

frankfurt am main,hessen, germany, january. 21.2022 tesla supercharger at night
Foto: Anski iz iStock

Bil je čas, ko se je zdelo, da Tesla ne more narediti nič narobe. V dobrem desetletju se je iz tehnološkega zagonskega podjetja spremenil v proizvajalca avtomobilov za množični trg, vložil milijarde v svojo dejavnost čiste energije in doživel velik porast vrednosti.

Zdaj pa se podjetje spopada z upadajočo prodajo avtomobilov in močno konkurenco kitajskih znamk ter s težavami z razglašenim Cybertruckom. Slabša prodaja je vplivala na prihodke in omejen dobiček. Vrednost delnic Tesle je od začetka leta padla za več kot četrtino, piše BBC.

Odpuščajo 14.000 ljudi

Tesla je znižala cene na večjih trgih in je trenutno v procesu odpuščanja približno 14.000 zaposlenih ali 10 odstotkov vseh zaposlenih po vsem svetu. Na udaru so tudi direktorji in celoten oddelek, odgovoren za kompresorsko mrežo.

Je torej Tesla v resnih težavah?

»Gre za prekinitev uroka. Svet je bil v iluziji, da električni avtomobili ne morejo biti tako dobri kot bencinski,« je junija 2012 razlagal Elon Musk izbranemu občinstvu v tovarni Tesla v Kaliforniji.

Musk je takrat govoril ob razkritju Teslinega novega modela S, avtomobila, za katerega je vztrajal, da bo razbil to iluzijo. To ni bila prazna obljuba. Takrat so električni avtomobili sloveli kot počasni, nenavdihujoči in nepraktični z zelo omejenim dosegom.

Čeprav so novi modeli, kot je Nissan Leaf, začeli razvijati to tržno nišo, še niso imeli večjega vpliva na širši trg.

Model S je bil močan, imel je zmogljivost športnega avtomobila in je lahko prevozil do 450 kilometrov. Ni bil poceni, začel se je pri 57.000 dolarjev v ZDA za najnižjo zmogljivo različico, vendar je bil vsekakor pomemben korak naprej.

Od takrat je Tesla lansirala še štiri modele, vključno s športnim terencem Model X, cenovno ugodnejša Model 3 in Model Y ter Cybertruck.

»Svet je dohitel Teslo«

Danes ima Tesla ‘megatovarni’ za proizvodnjo avtomobilov v Šanghaju in Berlinu, s svojim prvim proizvodnim obratom v Fremontu v Kaliforniji, pa tudi na številnih drugih lokacijah v ZDA. Lani so na trg dobavili 1,8 milijona avtomobilov, kar nakazuje, da se je trdno uveljavil kot proizvajalec za množični trg.

Tesla interior view of dashboard with wooden inlays, modern steering wheel and elegant interface design. Class-leading car model. High quality photo
Foto: port-o iz iStock

Toda po mnenju profesorja Petra Wellsa, direktorja Centra za avtomobilske raziskave Univerze v Cardiffu, je to del težave: »Ko je Tesla prvič prišla na trg, je imela vznemirljiv nov izdelek, karizmatičnega izvršnega direktorja in zdela se je kot pravi pionir.«
A vendar zdaj podjetje ni več podjetniški novinec in start-up, ki povzroča motnje na trgu, temveč vse bolj vodilni igralec v panogi z vsemi izzivi spopadanja z vse večjim številom konkurentov na istem tržnem prostoru, trdi Wells.

Druga podjetja, kot je kitajski Nio, ponujajo bolj vznemirljive izdelke, poudarja profesor , medtem ko kitajsko podjetje BYD, ponuja dobre zmogljivosti po nižjih cenah: »V bistvu je svet dohitel Teslo.«

Kitajski BYD prehitel Teslo

Nobenega dvoma ni, da je konkurenca veliko večja kot nekoč. Po škandalu z dizelskimi emisijami leta 2015 je Volkswagen začel vlagati v električna vozila.

In ko so vlade po vsem svetu začele resno razmišljati o možnih prepovedih prodaje novih bencinskih in dizelskih modelov, so jim kmalu sledili tudi drugi uveljavljeni proizvajalci. Kupci, ki iščejo električni avtomobil s spodobnim dosegom in zmogljivostjo, imajo zdaj na izbiro veliko možnosti.

Obenem Kitajska razvoj električnih vozil že leta obravnava kot priložnost za prevzem pomembnega deleža na svetovnem trgu in spodbuja njihov razvoj. Rezultat je bila hitra rast blagovnih znamk, kot je BYD, ki je konec lanskega leta prehitela Teslo in postala največji proizvajalec električnih avtomobilov na svetu.

Po vsem svetu se ukinjajo subvencije

Ker se je trg električnih vozil vse bolj uveljavil, so bile subvencije za kupce marsikje po svetu omejene. To bi lahko bil eden od razlogov, da se je divja rast prodaje električnih vozil v zadnjih letih upočasnila in da morajo proizvajalci sami zniževati cene.

Po mnenju neodvisnega analitika Matthiasa Schmidta je to moralo vplivati ​​na Teslo: »Finančni ministri, ki so prej z veseljem ponudili privlačne spodbude za nakup baterijskega električnega vozila v tržnem okolju, ki je v bistvu ponujalo samo Teslo, zdaj zapirajo denarnice«.

Eden od trgov, kjer se zdi, da je imelo to velik učinek, je Nemčija. Subvencioniranje, ki je ponujalo na tisoče evrov popustov pri ceni novega električnega vozila, je bilo decembra lani nenadoma ukinjeno. Zato je prodaja električnih vozil v prvih treh mesecih letošnjega leta močno upadla, Tesla pa je v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023 utrpela 36-odstotni upad.

Musk gre po poti avtonomne vožnje

Zdaj je vprašanje, ali lahko Tesla povrne izgubljeni zagon. Zdi se, da izvršni direktor Elon Musk polaga upe na to, da bo njegovo podjetje postalo vodilno na področju avtonomne vožnje – kot proizvajalec robotskih taksijev brez voznika.

Elon Musk je za javnost povedal, da Bitcoina ne vidi kot valute ampak kot pripomoček za fluidnost svojih sredstev
Elon Musk. Foto: Press Release

Marca je Musk na svojem družbenem omrežju X zapisal naslednje: »Ne morem biti popolnoma prepričan, vendar bi rekel, da je avtonomna vožnja osupljivo očitna smer. Vse ostalo je kot variacija konjske vprege.”

Musk pa že dlje časa govori o popolni avtonomiji. Na primer, leta 2019 je obljubil, da bo v enem letu na cestah milijon vozil Tesla, ki bodo lahko delovali kot robotski taksiji.

Realnost je zaenkrat precej drugačna.

Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

VIRIndex.hr
Prejšnji članekKavbojke, ki izgledajo, kot da bi se polulal, stanejo 750 evrov in so že razprodane
Naslednji članekDeževniki na vrtu so dober znak, veselite se, ko jih vidite
Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.