Range Rover se je premislil, TA model bo električen

Električni Range Rover
Foto: on range rover

Range Rover je spremenil načrte za svoj mode Evoque. Ta bo v tretji generaciji, ki bo na voljo čez približno dve leti, na novo izumljen z električnim pogonom kot zadnji del prenovljene ponudbe znamke.

Range Rover Evoque bo (končno) zaživel z elektriko

Novi Evoque bo stal na elektrificirani modularni arhitekturi (EMA) podjetja JLR, ki bo prvič predstavljena v novem Range Roverju Velarju naslednje leto. Tako kot njegov večji sorodnik naj bi se tudi Evoque naslednje generacije sprva prodajal kot električno vozilo, Očitno gre še vedno za potezo, ki velja za ključno za ohranitev imena v naslednjem desetletju in pozneje.

Vendar pa bo Evoque, čeprav bo pred tem tudi Velar doživel radikalno prenovo, ostal vstopna točka v ponudbi Range Roverjev glede na svojo priljubljenost med kupci. V Sloveniji sicer ni povsem tako, a še posebej to velja za Veliko Britanijo, kjer je bil v tem desetletju najbolje prodajani model JLR, saj je predstavljal 40 % vse prodaje Range Roverjev.

Električni Evoque je bil prvič omenjen že v strategiji Reimagine JLR leta 2021.

Kljub temu se novega električnega vozila ne pričakuje vsaj do konca leta 2027, dobave pa se bodo verjetno začele še leto kasneje. To je desetletje po predstavitvi trenutnega modela. Njegov prihod bo kronal naporno obdobje prenove znamke, saj bo Range Rover Electric na voljo v prvi polovici leta 2026, novi Velar kmalu zatem in Range Rover Sport EV v začetku leta 2027.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Foto: on range rover

Podvozje bo popolnoma prenovljeno

Novi Evoque bo v primerjavi z avtomobilom, ki ga nadomešča, podvozje popolnoma prenovil. Novo osnovo EMA si bo delil ne le z Velarjem, temveč tudi s prihajajočim »Defender Sport«, vsi trije pa bodo proizvedeni v tovarni v Halewoodu na Merseysideu, kjer izdelujejo tudi sedanjega Evoquea.

800 V arhitektura je bila zasnovana s primarnim poudarkom na električni energiji. Uporabljala bo motorje, izdelane v podjetju, in baterije iz tovarne baterij Agratas matičnega podjetja Tata v Somersetu, ki naj bi se odprla leta 2027, potem ko se bodo dela začela to poletje.

Tekmoval bo s tistimi, ki ponujajo več kot 700 kilometrov dosega

Specifične podrobnosti o pogonskem sklopu za električni Evoque so še vedno skrivnost, a glede na to, da naj bi tekmeci, kot je novi Mercedes-Benz GLA EV, ponujali več kot 720 kilometrov dosega, bo moral biti novi Evoque s tem konkurenčen. Hitri časi polnjenja bodo na voljo prek 800V sistema EMA.

Možno je, da bodo novi Evoque in drugi avtomobili, ki temeljijo na EMA, opremljeni tudi z elektrificiranimi pogonskimi sklopi z notranjim zgorevanjem, da bi povečali privlačnost, glede na lanskoletno odločitev JLR, da poveča proizvodnjo priključnih hibridov sredi globalnega upočasnjevanja zanimanja za čista električna vozila in »presenetljivega« porasta povpraševanja po plug-in hibridih.

Range Rover
Foto: on range rover

Če se bo ta pristop zdel predrag, bi JLR lahko namesto tega izdelal samo Evoque EV tretje generacije, hkrati pa posodobil trenutni model druge generacije, da bi ga ohranil naprodaj kot možnost z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Današnji Evoque se prodaja z blagim hibridnim bencinskim, blagim hibridnim dizelskim in priključnim hibridnim pogonom. Podobno strategijo uporablja Porsche za prihajajoči Cayenne EV in Mercedes za vrsto novih modelov, vključno z GLC EQ in razredom E EQ.

Vendar bi to pomenilo spremembo strategije v primerjavi s prihajajočima Range Roverjem Electric in Range Roverjem Sport Electric, ki se tržita kot novi različici obstoječe generacije.

Visoko tehnološka notranjost Kie Imagine
Visoko tehnološka notranjost Kie Imagine Foto: on autocar
Seattle, WA, USAJune 17, 2024Black Range Rover showing the front black wheel
Foto: Brandon Woyshnis iz iStock

Ali bo Evoque spremenil podobo?

Čeprav so temelji Evoqueja pripravljeni na radikalno prenovo, bo njegova zasnova verjetno bolj evolucija današnje. Takšen pristop bi odražal napredek, ki smo ga videli ob predstavitvi modela druge generacije leta 2018. Vendar pa bi lahko uvedba platforme EMA spremenila dimenzije modela, je že prej namignil nekdanji izvršni direktor Thierry Bolloré.

Dejal je, da bo EMA »avtomobilom, ki jih bodo proizvajali, prinesla edinstveno razmerje in zmogljivosti«. To še posebej velja za novi Velar, testni primerki pa kažejo, da bo imel novo obliko karoserije, ki spreminja žanr, in potencialno tretjo vrsto sedežev. Vendar pa še ni jasno, kaj bo to pomenilo za Evoque.

Ni dvoma, da bo EMA povečala prostornost kabine, ki jo ponuja novi Evoque, zahvaljujoč ravni zasnovi tal platforme.

To se bo verjetno odrazilo v več prostora za potnike zadaj in nekoliko več prostora v prtljažniku, ki ima trenutno 591 litrov prostornine. To je že med najboljšimi v svojem razredu. Pričakuje se, da bo notranjost še naprej vključevala vrhunske materiale in minimalistično, tehnološko osredotočeno postavitev.

Arhitektura EMA 800V bo omogočila tudi pomoč vozniku in izboljšave »povezljivosti z oblakom«, kar je v skladu s tem, kar že ponujajo tekmeci Audi, BMW in Mercedes.

Žiga Kastelic

SEO urednik

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.