
Novi šef Renaulta, François Provost, je na minhenskem avto-moto šovu razkril več novitet francoske znamke, ki je tesno povezana s Slovenijo. Med drugim je pojasnil, da bi se morali zakonodajalci osredotočiti na to, kako znižati stroške električnih vozil, namesto da bi proizvajalce silili, da jih prodajajo v vedno večjem številu.
Francoz je bil nedavno imenovan za izvršnega direktorja francoskega avtomobilskega velikana in je nasledil Luco de Mea, ki je imel ključno vlogo pri izvajanju načrta okrevanja, ki je vključeval oživitev Renaulta 5 in 4 kot majhnih električnih vozil.
Čeprav se profesionalni, tudi nekoliko konzervativni Provost morda zdi oster kontrast predhodniku de Meu, sta si podobna v načinu, kako živahno in neposredno govorita o prihodnosti priljubljene znamke.
»Sem človek kontinuitete,« pravi Renaultov šef
»Naša osrednja naloga je promovirati načrt Renaulta (ki ga je de Meo predstavil leta 2021), zgraditi močno linijo v Evropi in jo nato obnoviti. Seveda moramo biti pripravljeni reagirati, če se spremenijo notranji dejavniki – vendar imamo na voljo oddelka Ampere in Horse (odcepljena podjetja, ki se osredotočajo na razvoj električnih oziroma motorjev z notranjim zgorevanjem), ki nam pri tem pomagata,« je pojasnil.

Opozoril je na Renaultove poskuse, da bi pospešili razvoj svojih modelov na manj kot dve leti kot spopadanje s kitajsko avtomobilsko ofenzivo. »Sposobni smo tudi zelo močnih in čustvenih zasnov in to smo že izvedli,« je dodal ob temu. A bolj neposreden je bil v primerjavi s kitajsko ponudbo.
»V tem smo boljši od naših konkurentov, zlasti kitajskih,« je dejal Provost. Izpostavil je nenehno izboljševanje sodelovanja s strankami, spoštovanja trgovcev in vnašanje posebnih vrednost v uporabniško izkušnjo.
Elektrifikacija avtomobilov v Evropi ima težave
Na vprašanje o ciljih EU glede CO2 je podal premišljen odgovor. »Ne bi se smeli osredotočati na leto 2035, tudi če je to privlačno za naslove.«

»Dejstvo je, da so cene električnih vozil zdaj za ljudi veliko previsoke – prav zdaj – in zaradi tega proizvajamo več ogljika, kot ga potrebujemo. Jasno moramo povedati, da je industrijska logika v Evropi napačna,« je iskreno podal mnenje o evropski težnji po elektrifikaciji avtomobilske sfere.
Dodal je, da je potrebna manjša regulacija, ki bi omogočila, da bi bile cene avtomobilov dostopnejše. »Tehnološka nevtralnost, ki spodbuja električna vozila, bi morala biti prava pot.«
Kako bo Renault stopil v novo obdobje?
Na vprašanje, kaj počne za širjenje tega sporočila, je odgovoril: »Najprej se bom osredotočil na to, kar lahko nadzorujem, zato bom še naprej delal na stroških. Nato se bom s kolegi (drugimi vodilnimi v panogi) obrnil na evropske oblasti, da bi okrepil njihov občutek nujnosti.«
Pojasnil je, da naloga spodbujanja trga električnih vozil ne more pasti samo na proizvajalce avtomobilov: »Poleg napačne evropske logike imamo težave s polnilno infrastrukturo in ceno električne energije po vsej Evropi.«
Tako kot njegov predhodnik tudi sam verjame v iskanje vrednosti pred količino prodanih avtomovilov. »»Sledili bomo trgu,« je dejal na vse bolj številne popuste pri novih avtomovilih in dodal: »vendar ne bomo počeli ničesar norega. Zato si še naprej prizadevam za zmanjševanje stroškov …«
SEO urednik