Nastal bo nov razred majhnih električnih avtov: bodo pri nas zato cenejši?

Small electric vehicle at a charging station
Foto: Wirestock iz iStock

Nastal bo nov razred majhnih električnih avtomobilov evropske izdelave. S tem želi Evropska unija spodbuditi proizvajalce k njihovi proizvodnji z dodatnimi kreditnimi točkami glede na cilje glede emisij.

Nov razred, ki bo temeljil na japonskih malčkih

Evropska komisija se je že dogovorila za sodelovanje s proizvajalci avtomobilov pri razvoju novega razreda vozil, ki bo ohlapno temeljil na japonskem razredu »kei« avtomobilov. Predstavila je prve podrobnosti o njih kot del velikega novega avtomobilskega paketa, ki odlaša prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Novi razred bo namenjen le majhnim električnim vozilom in podkategoriji razreda osebnih avtomobilov M1 z oznako M1E. Avtomobili ne bodo smeli presegati 4,2 m v dolžino. To je sicer bistveno več od največje dolžine 3,4 m za kei avtomobile.

To pomeni, da bodo avtomobili, kot sta Renault 4 (4,1 m) in Renault 5 (3,9 m), ter prihajajoča majhna električna vozila skupine Volkswagen, kot je Volkswagen ID Polo (4,1 m), potencialno upravičeni do te kategorije.

Renault 5
Renault 5 je navdušil v Ženevi Foto: on renault

Vse tehnične podrobnosti razreda M1E ne bodo znane, dokler ne bo objavljen osnutek sprememb uredbe EU 2018/858, vendar je Evropska komisija sporočila, da namerava zamrzniti zahteve za to kategorijo za 10 let, da bi proizvajalcem avtomobilov zagotovila gotovost. Čeprav bo pravila pripravila Evropska komisija, jih bo moral odobriti še parlament.

Za proizvajalce spodbude, za kupce nižje cene

Omeniti velja, da bodo avtomobili M1E, izdelani v EU, upravičeni do »super kreditov« v skladu s cilji CO2, ki jih je določila EU, ustreznih proizvajalcev. Namesto da bi se štel kot en kredit, bo vsak prodani avtomobil M1E, izdelan v EU, zaslužil 1,3 kredita, kar bo proizvajalcem dalo znatno spodbudo za njihovo prodajo.

Evropska komisija je pojasnila, da bo shema super kreditov imela tudi pričakovano posreden pozitiven učinek tudi na cenovno dostopnost teh vozil. Namignila je, da bo uvedba enotne opredelitve za majhne električne avtomobile v njenih uredbah državam članicam EU olajšala vzpostavitev tako shem fiskalnih spodbud, kot so subvencije in davčne olajšave, kot tudi nefiskalnih spodbud, kot so parkirnine na podlagi velikosti ali dostop do prednostnih pasov.

Žiga Kastelic

SEO urednik

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.