
Naslednji val električnih vozil Kia se pripravlja na zaključek desetletja. Med njimi bosta tako osnovni model kot arhitektura naslednje generacije, ki bo podlaga za zamenjavo modelov, kot sta EV6 in EV9.
Kia cilja na zaključek desetletja
Kijina uvedba električnih avtomobilov se nadaljuje z velikimi zamahi, saj se bodo trenutnim EV3, EV6 in EV9 letos pridružili EV4 in EV5, leta 2026 pa še EV2. Zdaj so prizadevanja podjetja osredotočena na to, kaj sledi.
Glavna novost je električno vozilo, ki je pod modelom EV2 in ima ceno pod 25 tisoč evri, vendar bodo zamenjave za EV6 in EV9 pomenile velike spremembe za znamko, saj se preusmerja na programsko definirana vozila.
V razvoju je tudi nova tehnologija električnih vozil za podaljševanje dosega, poleg tega pa se nadaljuje razvoj hibridov in celo modelov z motorjem z notranjim zgorevanjem, saj Kia načrtuje, da bo še naprej ponujala celo paleto vozil, ki se zdaj širijo izven avtomobilov in prvič na kombije in poltovornjake.
Prihajajo manjše Kie
Predsednik in izvršni direktor Kie, Ho Sung Song, je potrdil svojo zavezanost modelom za začetnike in ohranjanju cenovno dostopnih avtomobilov ter v ta namen namignil, da je majhna Kia že globoko v razvoju.
Povedal je, da se Kii ne mudi z zamenjavo trenutnega mestnega avtomobila Picanta, ki se v Evropi še vedno dobro prodaja, in da močna Kiina ponudba električnih avtomobilov pomeni, da podjetje ni pod neposreden pritisk zaradi predpisov o CO2, ki so v zadnjih letih obsodili druge mestne avtomobile na trg.

Picanto, ki je bil leta 2023 močno posodobljen, bi tako ostal v prodaji, dokler Kia ne bi ustvarila električnega mestnega avtomobila za manj kot petindvajset tisočakov. Znamka meni, da je pomembno, da v svoji ponudbi ohrani tako cenovno ugoden model začetnega razreda.
Song je dejal, da je predlagani električni avtomobil začetnega razreda za Kio trenutno njihova domača naloga, omenjeni cenovni model pa razvijajoči se projekt.
Glede na Songove komentarje se zdi neizogibno, da bo Picanto, ko bo dosegel konec svoje življenjske dobe – kar naj bi bilo pred koncem desetletja – nadomestil osnovni električni model in ne model z motorjem z notranjim zgorevanjem. Vendar obstaja scenarij, v katerem se bosta modela prodajala vzporedno, odvisno od razvoja predpisov o emisijah CO2. Drugi proizvajalci avtomobilov so ta pristop že sprejeli.
Oblikovalci iščejo navdih pri trgovcih z oblačili
Direktor oblikovanja pri Kii, Karim Habib, je povedal, da podjetje za navdih pri svojih manjših avtomobilih išče v japonski znamki Muji. Trgovec z oblačili in gospodinjskimi izdelki se osredotoča na preprostost in uporabnost, Kia pa raziskuje, kako »stvari zreducirati na njihovo bistvo in hkrati ohraniti njihovo zaželenost«.
Kia že načrtuje nov razvoj oblikovanja svojih modelov, Song pa je dejal, da se zaveda pomena ohranjanja prednosti in inovacij na tem področju.
Dodal je: »Oblikovanje je ena največjih preferenc naših strank, ki kupujejo naše avtomobile, vendar je današnja oblikovalska filozofija na trgu že pet let. Nenehno razmišljamo o tem, kako jo prenoviti.«
SEO urednik