Ford je napovedal prelomno strateško partnerstvo z Renaultom, s katerim bosta na platformi Ampr EV francoskega podjetja predstavljena vsaj dva nova električna avtomobila, med njimi tudi dolgo pričakovani naslednik Fieste.
Cenovno dostopni Fordi še niso tako blizu
Prvi od teh novih »cenovno dostopnih« električnih avtomobilov bo na voljo v začetku leta 2028 in bo naslednik Fordovega priljubljenega superminija, tesno povezanega z Renaultom 5.
Vozilo bodo izdelovali vzporedno z njim v kompleksu ElectriCity v Douaiju v Franciji.
S tem superminijem se Ford vrača v segment, iz katerega je izginil leta 2023, ko je po osmih generacijah in skoraj pol stoletja umaknil Fiesto, da bi v svoji tovarni v Kölnu naredil prostor za proizvodnjo električnih športnih terencev Explorer in Capri.
Ford je že prej namignil, da bi se lahko vrnil na trg cenovno dostopnih supermini vozil kot del strategije za obnovo tržnega deleža v Evropi. Ta je od rekordnih približno 12 % padel na manj kot 4 %, obenem pa želi nadomestiti manjše od pričakovanega povpraševanje po svojih dražjih električnih križancih.
Prodaja Caprija in Explorerja je bila tako počasna, da je bil Ford pred kratkim prisiljen ukiniti do 1000 delovnih mest v Kölnu in proizvodni obrat preusmeriti na enoizmenski vzorec. Podjetje je celo preklicalo svojo odločitev, da do leta 2030 v Evropi preide na povsem električna vozila, saj je uvedba električnih avtomobilov v regiji močno zaostala za pričakovanji.

Končana proizvodnja Focusa in Fordovo naprezanje za uspeh
Ker se je proizvodnja Focusa končala, trenutno evropsko ponudbo Forda sestavljajo skoraj izključno SUV-ji in enoprostorci, ki temeljijo na različicah dostavnika Transit. . Vrnitev modela velikosti Fieste, verjetno po ceni okoli 20 tisoč evrov, bo ključna za ponovno vzpostavitev prisotnosti Forda v mainstream segmentu in povrnitev izgubljenega tržnega deleža, pri tem pa se bo podjetje izognilo visokim stroškom razvoja novih modelov.
Novo sodelovanje z Renaultom je Fordov drugi takšen dogovor v Evropi, saj je podjetje že uporabilo Volkswagnovo arhitekturo MEB za Capri in Explorer. Manjša platforma MEB Entry nemškega podjetja, prej videna kot verjetna osnova za prerojeno Fiesto, je bila na koncu izpodrinjena z Renaultovo stroškovno učinkovitejšo platformo Ampr. Dogovor z Renaultom se razteza tudi na lahka gospodarska vozila, čeprav podrobnosti o tem še niso znane, razen potrditve, da bodo podjetji »raziskali možnost sodelovanja« in morda prodaje različic istih kombijev pod obema znamkama.
Izvršni direktor Forda, Jim Farley, je dejal: »Strateško partnerstvo s skupino Renault pomeni pomemben korak za Ford in podpira našo strategijo za izgradnjo visoko učinkovitega in na prihodnost pripravljenega poslovanja v Evropi. Združili bomo industrijski obseg in električna vozila skupine Renault z ikonično zasnovo in vozno dinamiko Forda, da bi ustvarili vozila, ki so zabavna, zmogljiva in po duhu izrazito Fordova.«
François Provost iz Renaulta je sporazum pozdravil kot dokaz »moči našega partnerskega znanja in konkurenčnosti v Evropi«.
Novica prihaja ob času, ko nameravajo zakonodajalci EU odložiti prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem z leta 2035 na 2040, kar je v skladu s prilagojenimi napovedmi o uvedbi električnih vozil. Farley meni, da bi ta poteza lahko bila ključna za preživetje avtomobilske industrije v regiji.
SEO urednik




