Focus bo postal električni SUV: Ford se skuša na vse načine prilagoditi trgu

Front view of sporty Ford Focus hatchback on a rural road on rainy autumn day with lots of fallen leaves. Ukraine - October 31 2017
Foto: Andrii Baidak iz iStock

Ford se pripravlja na izid novega križanca velikosti Focusa kot prvi korak v radikalni prenovi svojega evropskega načrta. Po prelomni predstavitvi nove platforme za cenovno dostopna električna vozila naj bi Ford kmalu objavil podrobnosti o tem, kako bo razširil in elektrificiral svojo evropsko ponudbo – s poudarkom na svoji zavezanosti, da ostane pomemben akter na avtomobilskem trgu v regiji.

Ford ne ponuja več cenovno dostopnih vozil

Ford je Fiesto umaknil iz proizvodnje leta 2023, da bi lahko v svoji tovarni v Kölnu v Nemčiji začel izdelovati električna križanca Explorer in Capri – ki staneta približno dvakrat več kot bencinski supermini –, Puma pa je postala njihov najcenejši avtomobil.

Ker naj bi se proizvodnja Focusa končala novembra, ko Ford zapira svojo tovarno v Saarlouisu v Nemčiji, je avtomobilska ponudba podjetja v povprečju veliko dražja kot kadar koli v njegovi 122-letni zgodovini.

A obsežna prenova evropskega poslovanja v prihajajočih letih bi lahko podjetje ponovno postavila v vlogo pomembnega igralca na trgu. Morali se bodo boriti za ponovno prevlado na prodajnih lestvicah, obenem pa povečati svojo prodajno linijo električnih vozil z uvedbo cenovno dostopnejših avtomobilov.

Podjetje bo leta 2027 močno utrdilo svoj potencial z lansiranjem novega srednje velikega križanca, izdelanega v Španiji, ki bo dejansko zapolnil vrzel, ki jo bo po upokojitvi Focusa pozneje letos pustil na trgu.

Indianapolis - Circa December 2021: Ford F-Series Trucks Display. The Ford F-150, Super Duty F-250, F-350 and F-450 are the best selling trucks in the US.
Foto: jetcityimage iz iStock

Novi športni terenec »Focus«

Z letno zmogljivostjo 300.000 enot v tovarni v španski Valencii bi lahko novi križanec postal ena najbolje prodajanih Fordovih modelnih linij na svetu.

Ne bo nadomestil Kuge, temveč se bo prodajal vzporedno z njo kot ločena modelna linija, ki uvaja »večenergijsko« ponudbo pogonskih sklopov z bencinsko-hibridnim in električnim pogonom, tako kot so to storili s Pumo.

Ker bosta avtomobila vzporedno izdelovana, se pričakuje tudi, da si bosta po velikosti zelo podobna. Verjetno z željo po tem, da se izognejo dragim spremembam proizvodne linije in procesa, hkrati pa si bosta delila ključne komponente.

Novi model bo zelo verjetno temeljil na isti platformi ‘C2’, ki jo Ford uporablja za modele srednjega razreda C v Evropi.

Ta arhitektura, ki je bila prvič uporabljena za odhajajoči Focus četrte generacije iz leta 2018, je osnova za vrsto limuzin, križancev in športnih terencev po vsem svetu. Pa vendar doslej še ni omogočila uporabe izključno električnega pogonskega sklopa.

Ford opustil zavezo, da bo do 2026 ponujal le električne avte

Čeprav je Ford opustil svojo zavezo, da bo od leta 2026 v Evropi ponujal le električne osebne avtomobile, mora do leta 2035 v EU še vedno popolnoma elektrificirati svoje avtomobile ter v letih pred tem znatno povečati svojo prodajno mešanico električnih vozil.

Zato bo novi model »večenergijski« verjetno na voljo kot čisto električno vozilo, četudi ne takoj.

Tavagnacco, Italy. August 1, 2025. Front view of new Puma Gen E, full electric subcompact SUV, outside the official dealer of the Ford automaker.
Foto: Luca Piccini Basile iz iStock

V nedavnem intervjuju za Autocar je izvršni predsednik Bill Ford poudaril pomen nenehnega uvajanja motorjev z notranjim zgorevanjem v evropski ponudbi podjetja, saj uporaba električnih vozil na splošno zaostaja za ravnmi, ki so jih napovedovali zakonodajalci.

»Narobe je šlo to, da so regulatorji prehiteli stranke. To ni nikoli dobra situacija. V prihodnosti bo elektrifikacija igrala zelo pomembno vlogo v prometu, vendar ne bo edini del. Poslovanje z motorji z notranjim zgorevanjem bo postopoma opuščeno, vendar ne bo izginilo. Kaj se bo zgodilo, se bo razlikovalo glede na regijo,« je pojasnil.

»Pri Fordu smo investirali v vse te čiste tehnologije in glede tega se počutim dobro,« je še dodal, a pojasnil, da je to odvisno od strank. Pravi, da je njihova naloga ponuditi tisto, kar si stranke želijo.

Žiga Kastelic

SEO urednik

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.