Fiat obuja Multiplo! Tako bo videti njen naslednik

Venice, Italy - July 30, 2014: Motor car Fiat Multipla is parked at the city street.
Foto: DarthArt iz iStock

Vsako leto luč sveta ugleda kak prispevek o najgrših avtomobilih vseh časov in vedno je pri rhu Fiat Multipla. A ne glede na videz je šlo za, vsaj v Sloveniji, priljubljen model italijanskega proizvajalca, ki je izhajal med letoma 1998 in 2010. Več kot petnajst let po končani proizvodnji v Evropi bo Fiat konkuriral Daciinemu Bigsterju z modelom, ki bo duhovni naslednik enoprostorca.

Multiplin naslednik bo terenski avto

Novi SUV je eden od dveh modelov segmenta C, ki jih bo italijanska znamka predstavila v naslednjih dveh letih, skupaj z elegantno, dvignjeno kombilimuzino. Predvidevali so ju kot konceptna SUV in Fastback, predstavljena pa sta bila v začetku lanskega leta s Pando.

Modela bosta dolga največ 4,5 metra in zgrajena na isti cenovno ugodni platformi Stellantis Smart Car kot manjši Grande Panda, kar jim bo omogočilo ponudbo z električnimi in hibridnimi pogonskimi sklopi. Čeprav bo novi SUV v splošnem del družine Panda in se bo razlikoval od ponudbe, ki jo je navdihnil klasični 500, so vodje Fiata namignili, da ne bo nujno nosil tega imena.

Na vprašanje o tveganjih širitve Fiata izven osrednjega trga mestnih avtomobilov v segment C je Gaetano Thorel, vodja Fiata Europe, dejal: »To bo izziv, ker se zdi, da nimamo enake zapuščine z družinskimi vozili kot pri 500 in Pandi, v resnici pa jo imamo, saj ko pomislite na Multiplo, ima Fiat zgodbo o tem. Toda zahvaljujoč Stellantisu imamo možnost, da svojim strankam in trgovcem ponudimo celotno linijo osebnih avtomobilov od 2,5 metra do 4,4 metra. To je Fiatovo ozemlje.«

Pruszcz Gdanski, Poland - March 8, 2022: FIAT logo on the front of car.
Foto: RobsonPL iz iStock

Po Multipli bo prevzel maksimiziranje prostora

Multipla je leta 1998 izšla kot štiri metre dolg kompaktni enoprostorec z dvema vrstama po tri sedeže in številnimi funkcijami za varčevanje s prostorom. Slog je bil kontroverzen in model ni bil komercialno uspešen, vendar je bil deležen pohval za svojo zasnovo, saj so ga na testni cesti revije Autocar leta 2000 označili za »najbolj inovativen in vznemirljiv avtomobil v svojem razredu«.

Novi model bo imel bolj tradicionalen videz športnega terenca, vendar bi lahko spominjal na Multiplo v smislu maksimiranja prostora v majhnem prostoru. Citroën C3 Aircross, ki uporablja isto platformo Smart Car kot Grande Panda, ima sedem sedežev.

Konceptni Fastback se bo verjetno prelevil v dvignjeno kombilimuzino, ki bo služila kot duhovni naslednik Fiata Tipo.

Vodja oblikovanja pri Fiatu, François Leboine, je dejal, da bodo prihodnji modeli uporabljali oblikovne elemente Grande Pande in drugih modelov v njegovi družini, vendar je vztrajal, da se znamka ne bo osredotočala na retro dizajn. »Avtomobili imajo retro pridih, a če ne poznate preteklosti, morajo izdelki še vedno delovati,« je pojasnil in dodal, da se igrajo z idejami pop in avtomobilske kulture, vendar morajo vseeno delovati za novo generacijo.

Žiga Kastelic

SEO urednik

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.