Druga faza liberalizacije cen naftnih derivatov ponovno odložena

Vlada RS je na današnji 99. redni seji sprejala uredbo o reguliranem oblikovanju cen 95-oktanskega bencinskega goriva in dizelskega goriva, ki podaljšuje regulacijo teh derivatov za nadaljnja dva meseca.

Veljavnost obstoječe Uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov se izteče 8. septembra 2016. Zato je Vlada RS na današnji redni seji izdala novo Uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki bo objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije. Uredba začne veljati 9. septembra 2016 in bo v veljavi dva meseca. Uredba določa mehanizem oblikovanja cen določenih naftnih derivatov, sestavine, ki jih morajo upoštevati podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo prodaje teh naftnih derivatov in merila, po katerih se morajo oblikovati cene ali njihove sestavine. 

Predpisana je metodologija oblikovanja cen za 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin in dizelsko gorivo, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu (Vir: PLATT’S European Marketscan) in gibanju tečaja USD/€. Modelske cene se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij, kar je po izsledkih opravljenih študij najoptimalnejši časovni okvir za oblikovanje cen naftnih derivatov v Sloveniji. Marži distributerjev se ne spreminjata.  

Cene naftnih derivatov v Sloveniji se po metodologiji oblikujejo že od leta 2000. Distributerji naftnih derivatov so že večkrat dali pobudo za liberalizacijo cen. Prvi faza liberalizacije cen naftnih derivatov je bila uvedena 12. aprila letos, ko je bila iz uredbe izvzeta regulacija cen ekstra lahkega kurilnega olja in neosvinčenega 98 in več-oktanskega motornega bencina.  

Pri drugi fazi liberalizacije, kjer bi se prosto na trgu določale še cene 95-oktanskega bencinskega goriva in dizelskega goriva, ki se prodajata na bencinskih servisih na servisnih prometnih površinah avtocest in hitrih cest, pa se je zataknilo. Predlagana uredba ni bila medresorsko usklajena, saj ostajajo odprta nekatera vprašanja, ki se tičejo izpada finančnih prihodkov od pobranih trošarin, neskladnosti s področnim zakonom, visoke tržne koncentracije panoge in ureditve sistematičnega spremljanja cen celotnega trga naftnih derivatov.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.