Vse električne vlake na Nizozemskem poganja vetrna energija

Brez električne energije danes ne gre več. Ker klasični načini pridobivanja dragocene energije (npr. termo elektrarne) močno onesnažujejo okolje, človeštvo vse bolj prisega na alternativne oziroma obnovljive vire. Med vsemi državami na svetu pa trenutno močno prednjači Nizozemska, saj vetrno energijo že več let uporabljajo za boj proti poplavam, žaganje dreves in celo za proizvodnjo olja. Z uresničitvijo novega projekta pa je Nizozemska dokazala, da bi se lahko že kmalu povsem odpovedala okolju neprijaznim fosilnim gorivom.

V Nizozemski namreč vse električne vlake napaja izključno vetrna energija, kar pomeni, da gre v celoti za obnovljivo in okolju povsem neškodljivo električno energijo. Nizozemska državna železnica Dutch railways network (NS) je pričela uporabljati vetrno energijo za poganjanje električnih vlakov pred dvema letoma, pri tem pa sodeluje z elektrarno Eneco, s katero je tudi podpisala desetletni sporazum na področju zagotavljanja in razvoja vetrne električne energije. Čeprav je država planirala vse države električne vlake napajati z vetrno energijo do leta 2018, ji je uspelo želeni cilj doseči kar eno leto prej, kar kaže le na učinkovitost državnih železnic.

Projekt napajanja električni vlakov z vetrno energijo bo na Nizozemskem močno zmanjšal nivo onesnaževanja, saj v enem samem dnevu več kot 600 tisoč ljudi uporabi kar 5.500 vlakov širom države. Za ta namen se letno porabi kar 1,2 milijardi kilovatnih ur električne energije oziroma enako količino energije, kot jo v enem letu porabi večmilijonsko mesto Amsterdam. To je proizvajalcu električne energije Eneco uspelo doseči s pomočjo vetrne turbine, ki v eni uri proizvede dovolj elektrike, da lahko napaja vlak na razdalji skorajda 200 kilometrov.

Kljub izjemnemu dosežku bo nizozemska državna železnica Dutch railways network (NS) nadaljevala s projektom poganjanja vlakov z zeleno električno energijo. Že pred letom 2020 bo poskušala zmanjšati porabo električnih vlakov za kar 35 odstotkov. To bo v praksi pomenilo, da bodo lahko električni vlaki z enako količino električne energije prepotovali 35 odstotno daljšo razdaljo oziroma da bo presežek električne energije uporabljen za druge namene.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.