Rainbow Warrior v Sloveniji: Ladja, ki je energetsko učinkovita in trajnostno naravnana

V Sloveniji je te dni gostovala znamenita Greenpeaceova ladja Rainbow Warrior III, ena najbolj okolju prijaznih jadrnic na svetu, ki s svojo energetsko učinkovitostjo simbolizira trajnostni razvoj. Znamenita Greenpeaceova ladja je v pristanišče v Kopru priplula v podporo razvoju obnovljivih virov. V ta namen je Greenpeace v Sloveniji organiziral srečanje “Zeleno gospodarstvo in nova delovna mesta”, ki so se ga udeležili gospodarstveniki, aktivni na področju obnovljivih virov, predstavniki političnih strank in civilne družbe. Zbrane je nagovoril tudi predsednik Republike Slovenije, Borut Pahor.
Tretji Rainbow Warrior je vzgledm okolju čim prijaznejše ladje in Greenpeace je sodeloval z nekaj odličnimi inženir, ki so omogočili razvoj sistemov. Ladja pluje predvsem z močjo vetrne energije. Njen 55 meterski glavni jambor z A – okvirjem in teleskopskim sistemom lahko nosi veliko večje jadro od konvencionalnega na drogu enake velikosti. Warrior sicer ima vgrajene tudi električne motorje, vendar ti služijo kot pomoč, kadar vreme ni naklonjeno jadranju. Na krovu je mogoče shraniti do 59 kubičnih metrov odpadne vode s čimer se izognejo odplakovanju v morje. Posebni biološki filtrirni sistem pa pomaga reciklirati vodo in jo tako ponovno uporabiti v sanitarne namene.

Novemu Rainbow Warriorju dajejo akreditacijo enrgetske učinkovitosti sledeče rešitve:

  •     Oblika trupa je posebej zasnovan za izjemno energetsko učinkovitost.
  •     Okvir jamborja in jadro – optimizirana za zelo učinkovito jadranje.
  •      Električni pogonski sistem (7 vozlov na samo 300kW).
  •      Razširjena presoja vplivov ladje na okolje.
  •      Najvišji okoljski standardi vseh motorjev (IMO Tier-II).
  •      Obdelava izpušnih plinov, zmanjševanje emisij dušikovih oksidov in trdnih delcev (PM).
  •      Biološko čiščenja odplak in vode.
  •      Centralno polnjenje in odzračevanje sistema za gorivo in olja zaradi preprečevanja razlitij.
  •      Okolju prijazene barve trupa.

 

Ladjedelnica v Gdansku na Poljskem je začela delo na trup poleti leta 2010. 340-ton jekla so nato prepeljali v ladjedelnico Fassmer bližini Bremna v Nemčiji, kjer je bila ladja dokončno opremljena. Svojo pot je uradno začela oktobra 2011  v Hamburgu v Nemčiji.

 

Specifikacije:

  •      Pristanišče registracije: Amsterdam, Nizozemska
  •      Vrsta plovila: Motorna jadrnica s helikoptersko ploščadjo na palubi
  •      Razred: Germanischer Lloyd, Oznake so zeleni potni list
  •      Skupna dolžina: 57.92m
  •      Širina (max): 11.30m
  •      Ugrez (max): 5.15m
  •      Bruto tonaža: 855
  •      Površina jader: 1.255 kvadratnih metrov
  •      Potovalna hitrost ​​/ Maksimalna hitrost: 7 vozlov / 15 vozlov
  •      Glavni in pomožni motorji: Caterpillar, IMO Tier II Certification
  •      Doseg: do 9500 navtičnih milj
  •      Nastanitev: 30 oseb

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.