NASA pred preizkusom prvega električnega letala na svetu

Električno letalo X-57, ki ga preizkuša NASA (vir NASA)
Električno letalo X-57, ki ga preizkuša NASA (vir: NASA)

NASA napoveduje, da bo v naslednjih mesecih testirala in nato začela z aktivno uporabo letala X-57 Maxwell – prvega letala na svetu, ki ga v celoti poganja elektrika. Lahko, eksperimentalno letalo naj bi porabilo manj energije in proizvajalo manj hrupa na isti razdalji kot letalo, ki ga poganja gorivo. X-57 je pripravljen na prvi testni let v puščavi vzhodno od Los Angelesa. Cilj takšnega projekta je dokazati, da lahko to električno vozilo prekaša obstoječa letala glede učinkovitosti, kar se posledično izkazuje v nižjih operativnih stroških in emisijah ogljičnih izpustov. Na tak način bi lahko revolucionirali prihodnost letalskega sektorja tako, da bi ga spremenili v bolj okolju prijaznega.

Električno letalo poganja kar 14 motorjev

NASA je modificirala letalo italijanskega porekla, imenovano Tecnam P2006T. Svoji različici so dodali električni pogonski sistem. Za to so se odločili, da bodo lahko zanesljivo primerjali podatke leta Tecnama z X-57 in tako izmerili učinkovitost.

Kot navajajo pri NASI, so izvedli štiri modifikacije. Na začetku so pred svojimi prostori v Kaliforniji preverjali potencial za električni pogon. Druga faza je vključevala preizkuse na tleh in v zraku. Električni motorji, baterije in instrumenti so bile ključne tehnologije, ki so jih preizkušali v tej fazi. Razvita je bila tudi nova zasnova kril za namestitev dveh novih motorjev za X-57. Bistvena v tretji fazi je bila nova zasnova kril za prestavitev motorjev letala. Poleg tega so izdelali in testirali dodatne komponente za končno različico X-57. Letalo ima kar 14 motorjev, zato ne preseneča, da je testiranje le-teh v leti del končne faze, ki sedaj poteka. Ločeno so že preizkusili dva večja električna motorja za križarjenje, katerim je dodanih 12 manjših visokodvigalnih motorjev.

Toliko motorjev je potrebnih, da se ustvari zadosten vzgon, da bi se letalo dvignilo. V samem letu so manjši motorji v mirovanju. Poleg tega X-57 deluje na osnovi polnilnih litij-ionskih baterij.

X-57 Maxwell Electric Airplane Flight Simulation

Kot navajajo, ekipo sestavljajo inženirji, raziskovalci, piloti, vizualni umetniki in številni drugi ljudje iz štirih letalskih centrov. Gre za zares obsežen projekt, ki bi lahko revolucioniral tudi komercialno letalsko industrijo.

VIRNASA
Prejšnji članekUmetna osvetlitev v mestih vpliva na naravni cikel rastlin in s tem na kvaliteto življenja ljudi
Naslednji članek3 prednosti veganskih sladoledov

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.