Petrol prvi na lestvici 50 največjih podjetij Balkana

Coface Adriatic / Balkan Top 50 je skupni projekt podružnic Coface v srednji Evropi. Ta razvrstitev zajema največje družbe v regiji – na podlagi njihovega prometa za koledarsko leto 2014. Študija vključuje Bosno in Hercegovino, Hrvaško, Makedonijo, Črno goro, Srbijo in Slovenijo.

V četrti izdaji Coface Adriatic / Balkan Top 50 je opaznih nekaj sprememb v razvrstitvi v primerjavi s prejšnjimi izdajami. Po več letih na drugem mestu slovenski Petrol končno vodi, zaradi povečanja prihodkov od prodaje za 1,4% na 3,3 milijarde EUR in zaradi slabšega poslovanja lanskoletnega zmagovalnega podjetja INA D.D. (3,2 milijarde EUR, 5,4% padec). Na tretjem mestu je spet Naftna industrija Srbije (2,0 milijarde EUR, 1,9% padec).

Ključni podatki o najboljših podjetjih v regijih zelo dobro odražajo razmere v vsaki državi. Medtem ko sta se Hrvaška in Srbija borili proti recesiji v letu 2014, druge države poročajo o rasti med 0,7%, v Bosni in 3,4% v Makedoniji.

Slovenija z rastjo 2,6% BDP ima spet večino največjih podjetij (17). Prihodek od prodaje se je povečal za 1,1% (15,5 milijarde EUR). Sledi Hrvaška (16 podjetij, 13 milijard evrov), za njo pa Srbija (10 podjetij, 8 milijard EUR). V gospodarstvu Hrvaške in Srbije je bil zaznan padec prometa največjih igralcev za 2,0% oz. 1,1%. Makedonija je imela najvišjo rast BDP-ja v letu 2014, tri makedonska podjetja pa so obenem v razvrstitvi dosegla najvišjo rast prihodkov (13,4%). Skupni promet največjih podjetij v regiji se je torej zmanjšala za samo 0,2%.

V razvrstitveni tabeli na desni so predstavljena največja podjetja iz vsake od navedenih držav (promet ≥ 250 milijonov EUR), pri čemer so izvzeti ponudniki finančnih storitev, kot so banke, zavarovalnice podjetja, leasing podjetja in posredniki. Poleg prihodkov, razvrstitev na Coface Adriatic / Balkan Top 50 podjetij upošteva druge ključne kazalniki, med drugim čisti dobiček in število zaposlenih.

Prihodek od prodaje in dobiček v tabeli so pretvorjeni v evre po menjalnem tečaju ob koncu leta 2014. Podatki so iz podatkovne baze Coface InfoIcon in dopolnjeni z zunanjimi informacijami. Podjetja, ki so bila povabljena k sodelovanju v raziskavi, vendar niso želela sodelovati, niso vključena v končno razvrstitev.

Celotna študija

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.