Test obrabe pnevmatik: Količina izpusta gumenih delcev

Test obrabe pnevmatik in izpustov gumenih delcev v okolje
Test obrabe pnevmatik in izpustov gumenih delcev v okolje

Vožnja z avtomobilom spada med največje vire onesnaževanja okolja. Avtomobilski izpuh pa ni edini vir onesnaževanja, saj med vožnjo nastaja tudi nekaj drugega. To je gumeni prah oziroma gumeni delci, ki jih za seboj pušča pnevmatika. Ostanki gum naj bi predstavljali kar tretjino vseh delcev mikroplastike v našem okolju. Letos so se pri AMZS odločili, da preverijo katere pnevmatike pri obrabi v okolju pustijo največ gumenih delcev.

Kako se pnevmatika obrabi in kaj je zanjo najhujše?

Na obrabo pnevmatik vpliva marsikaj. To so lahko topografske značilnosti cest, površina cestišča, vreme, temperatura ozračja, masa avtomobila, nastavitve podvozja oziroma blaženja, zmogljivosti motorja, hitrost in slog vožnje voznika. Pnevmatike se bodo najhitreje obrabile na razgibanih cestah in agresivnejši vožnji z veliko pospeški in zaviranje, obenem pa v težjih vozilih z motorji večjega navora in mokrih cestah. Če se uresniči ta scenarij bo obraba pnevmatik najhujša.

Kolikšna je obraba pnevmatik v praksi?

Da bi najlažje videli količino in pomen obrabe pnevmatik, bi to predstavili na nemškem primeru in raziskavi avtomobilskega kluba ADAC. Povprečje obrave pnevmatik v Nemčiji na 1000 prevoženih kilometrov znaša 117 gramov. Nemci z osebnimi vozili letno prevozijo kar 644,8 milijard kilometrov, kar pomeni, da z obrabo pnevmatik v okolje izpustijo približno 80 tisoč ton gumenih delcev. Mikroplastika pa spada med največje okoljske težave, saj jo najdemo v zemlji, vodi in zraku ter predstavlja hudo zdravstveno tveganje za vsa živa bitja.

Test obrabe pnevmatik, ki ga je opravil AMZS

»V okviru naših testov pnevmatik smo v zadnjih treh letih natančno spremljali obrabo skoraj 100 različnih pnevmatik z letnim profilom dimenzij 185/65 R15 , 205/55 R16 in 225/40 R18 ter zimskim profilom dimenzij 185/65 R15, 195/65 R15 in 205/55 R16,« so zapisali prvi svojem testu obrabe gum. Ugotovitve?

Povprečen izpust gumenih delcev osebnega vozila znaša približno 120 gramov na 1000 prevoženih kilometrov.

Povprečje obrabe pnevmatik proizvajalcev v spodnji razpredelnici:

Povprečna obraba pnevmatik glede na proizvajalca (vir: AMZS)
Povprečna obraba pnevmatik glede na proizvajalca (vir: AMZS)

Najboljši rezultat je dosegla pnevmatika Michelin Cross Climate dimenzije 185/65 R15, ki je v okolje izpustila le 58 gramov delcev na 1000 prevoženih kilometrov. Po drugi strani je najslabši rezultat zabeležila pnevmatika Bridgestone Blizzak LM005 dimenzije 195/65 R15, ki na 1000 prevoženih kilometrov izpusti kar 171 gramov gumenih delcev.

Povprečje obrabe pnevmatik v zimskem in letnem razredu v spodnji razpredelnici:

Povprečna obraba pnevmatik glede na dimenzije letnih in zimskih razredov (vir: AMZS)
Povprečna obraba pnevmatik glede na dimenzije letnih in zimskih razredov (vir: AMZS)
VIRAMZS
Prejšnji članekRegres 2022: Kakšen znesek regresa boste prejeli?
Naslednji članekTest letnih pnevmatik dimenzij 185/65 R 15 in 215/60 R 16

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.